Naslov Okoliš vrtića i poučavanje o drveću i grmlju
Naslov (engleski) Kindergarten Environment And The Study Of Trees And Shrubs
Autor Martina Horvat
Mentor Darinka Kiš-Novak (mentor)
Član povjerenstva Darinka Kiš-Novak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Monika Kukuruzović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Lapat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za prirodoslovlje, geografiju i povijest) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti Znanost o okolišu
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ekološke teme danas sve su više aktualne. To se odnosi i na uključivanje ekoloških tema i materijala u dječje vrtiće. Na taj način kod djece nastoji se već u najranijoj dobi razviti svijest o potrebi za održivim odnosom prema prirodi i okolišu. Djeca u najranijoj dobi, po uzoru na roditelje, odgojitelje i druge odrasle u svom okruženju usvajaju model ekološkog ponašanja koji se kasnije odražava na njihov odnos prema prirodi i očuvanju iste. Najčešće su spremna naučiti nešto novo te stječu znanja koja im ostaju za cijeli život. Tako već od malenih nogu mogu učiti o drveću i grmlju kroz igru. To navedeno znanje u njima može pobuditi interes za prirodu i odgovorno ponašanje prema njoj samoj. Ovim radom htjela sam dodatno potaknuti odgojitelje i roditelje na igru i učenje o ekologiji te procesima koji se zbivaju u prirodi. Za to sam uzela primjer vrtića Dobro Drvo, njihovo stajalište prema ekologiji, ekološkoj održivosti i načinu življenja. Rad je podijeljen na 3 cjeline pod koje spadaju važnost učenja kroz igru u vrtićkoj dobi, općenito o ekologiji i njezinoj važnosti te učenju djeteta o njegovoj okolini i svega što ga okružuje. Na kraju rada provedena je anketa o svjesnosti i postupcima samih odgojitelja na učenje i osvještavanje djece o prirodi u samom odgojno – obrazovnom procesu.
Iako je istraživanje o ekološkoj osviještenosti odgojitelja pokazala relativno dobre rezultate, potrebno je kontinuirano obrazovati odgojitelje kako bi i oni sami bili primjer djeci za odgovorno ponašanje prema prirodi.
Sažetak (engleski) Enviromental topics are increasingly relevant today. That also applies to the inclusion of enviromental topics and materials in kindergartens. In this way, an effort is made to develop an awareness of the need for a sustainable relationship with nature and the enviroment at an early age. Preschoolers look up at their parents, teachers and other adults in their life and develop an ecological sense which reflects their relationship with nature and the will to protect it later in life. Preschoolers are ready to learn something new and have been learning most of their lives for the rest of their lives. So as early as preschoolers, children can learn about trees and shrubs through playing. This knowledge can arouse interest in nature and responsible behaviour towards nature. The purpose of this paper is to additionally encourage caretakers and parents to teach, through playing, about ecology and ecological proccesses that happen in nature. For that purpose I choose kindergarten "Dobro Drvo", their stance on ecology and their way of life. This paper is cut into 3 parts, learning through play at an early age, in general about ecology and its importance and teaching preschoolers about their enviroment and everything that surrounds them.
At the end of the paper, a survey has been filled about awareness and actions of caretakers to teach children about nature in the educational proccess.
Even though the survey showed relatively good results, it`s still necessary to continuously teach caretakers so they themselves could be rolemodels to children about responsible treatment towards nature.
Ključne riječi
ekološka osviještenost
drveće
odgojitelj
STEM
Ključne riječi (engleski)
enviromental awareness
trees
caretaker
STEM
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:132620
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-08 09:55:14