Naslov Ometanje dječjeg stvaralaštva
Naslov (engleski) Disruption of Children's Creativity
Autor Anita Lopar
Mentor Svetlana Novaković (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra umjetničkog područja) Zagreb
Datum i država obrane 2016-12-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Kreativnost (stvaralaštvo) je pojam koji ima više značenja, to je misaoni proces stvaranja nečeg novog, originalnog, ali i sposobnost, vještina koja omogućava, izaziva produktivnost. Za razvoj kreativnosti u najranijoj dobi potreban je stručno osposobljen odgajatelj koji svojim postupcima neće ometati, nego razvijati dječju kreativnost. Istraživanja ukazuju da studenti-budući odgojitelji već na studiju imaju želju za produbljivanjem znanja kroz više praktičnih vježbi na pojedinim likovnim područjima i boljem poznavanju likovnih tehnika unutar studijskog programa, a na području metodike likovne kulture bi htjeli produbiti svoje znanje
oblikovanja likovno-metodičkih igara (Blašković, Novaković, 2013). Stručna osposobljenost odgojitelja na likovnom području uključuje poznavanje likovne teorije i umjetnosti, likovno–kreativnog procesa, razumijevanje likovnog razvoja djece i metodički primjerenog planiranja likovnih aktivnosti. Cilj ovog rada je bio ispitati stajališta i mišljenja odgajatelja o kreativnosti, ulozi odgajatelja u poticanju dječje kreativnosti, načinima planiranja i izvođenja
likovnih aktivnosti, pitanja o samoprocjeni poznavanja likovne umjetnosti i stajališta odgajatelja o potrebi dodatnog obrazovanja na likovnom području. U istraživanju je sudjelovalo 70 odgajateljica kojima je ponuđen upitnik zatvorenog tipa pitanja. Rezultati dobiveni upitnikom govore da su odgajateljice svjesne svoje uloge u razvoju dječje kreativnosti te ih većina osjeća potrebu za dodatnim usavršavanjem, ali nisu svjesne da svojim pristupom likovnim aktivnostima ometaju taj razvoj. Osim upitnika, promatrale su se i dječje likovne aktivnosti, okruženje u kojem se nalaze djeca te postupci odgajateljica tijekom dječjih likovnih aktivnosti. Prateći likovne aktivnosti u vrtiću, uočeno je da odgajatelji djeci daju pojednostavljene oblike, već gotove proizvode koji 'olakšavaju' djeci likovno izražavanje i
prikazivanje vlastitih doživljaja svijeta koji ih okružuje čime uskraćuju djeci prikazivanje njihovog vlastitog viđenja svijeta ili njihove mašte. Također, dječja okolina je puna stereotipnih prikaza nacrtanih i postavljenih od strane odgajatelja. U prostoriji u kojoj djeca borave dugotrajno su izloženi radovi druge djece koje djeca vrlo često kopiraju.
Sažetak (engleski) Creativity is a term that has multiple meanings, it is thought process of creating something new, original, and the ability, a skill that allows, causing productivity. For develop creativity in an early age it is required educated preschool teacher who will not obstruct child's creativity with their action but develop. Research shows that students-future preschool teachers already at the college have a wish to deepen knowledge through more practical exercises on a different artistic areas, and better knowledge of the techniques in the study program, and in the area of teaching methods of art education they would like to deepen their knowledge about creating artistic-methodical games (Blašković, Novaković, 2013). Professional competence of preschool teachers at artistic area includes knowledge of art theory and art, artisticcreative process, understanding artistic development of children and methodical appropriate planning of art activities. The aim of this study was to examine the opinion of preschool teachers about creativity, the role of preschool teachers in encouraging the development of children's creativity, ways of planning and doing art activities, questions about the self-assessment of knowledge of the art and preschool teachers' opinions about the
need for additional education on the artistic area. The results obtained by questionnaire tells that preschool teachers are aware of their role in development of children's creativity and most of them feel the need for improving their knowledge but are not aware that with their access they obstruct that development. Except the questionnaire, we observed children's art activities, environment in which children are and actions of preschool teachers during art activities. Following art activities in kindergarten, it was observed that preschool teachers give children a simplified form, ready-made products that 'facilitate' children artistic expression and presentation of their own experience of the world around them thus denying children show their own vision of the world or their imagination. Also, children's environment is full of stereotypical representations drawn and set out by preschool teachers. In the room, where children spend most of the time, are exposed children's drawings that other children often copied.
Ključne riječi
kreativnost
odgajatelj
ometanje
istraživanje
Ključne riječi (engleski)
creativity
preschool teacher
obstruction
research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:358500
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ.bacc.rpoo.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-04-27 10:34:28