Naslov Upotreba Montessori materijala u osnovnoj školi
Naslov (engleski) Use of Montessori Materials in Primary School
Autor Lara Branilović
Mentor Višnja Rajić (mentor)
Član povjerenstva Irena Klasnić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Rajić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2019-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Maria Montessori se odmaknula od tradicionalne nastave te posvetila svoj život nastanku i razvoju pedagogije koja svoj djeci omogućava učenje i istraživanje na konkretnim materijalima i vlastitim tempom što ih dovodi do slobode, samopoučavanja, samovrednovanja, ispunjenosti, zadovoljstva te dodatne motiviranosti i želje za radom. Od toga kako urediti okolinu i odabrati najprimjerenije materijale pa sve do toga kako treba izgledati i koje osobine treba posjedovati odličan Montessori učitelj, je važno kako bi se postigla kvalitetna i dobro organizirana nastava koja se povodi načelima Montessori pedagogije. Velika pozornost se posvećuje različitim materijalima koji se mogu koristiti u redovnoj nastavi državnih škola, a koji omogućavaju učenicima da na konkretnim primjerima spoznaju apstraktne i udaljene pojmove.
Cilj istraživanja bio je ispitati stav učenika prema materijalima i načinima rada koji su slijedili Montessori načela, a bili su prilagođeni redovnoj nastavi državne škole iz hrvatskoga jezika, matematike te prirode i društva. U istraživanju su sudjelovala 47 učenika od tri prva razreda osnovne škole u Zagrebu. Nakon održanog sata koji je bio osmišljen i organiziran prateći načela Montessori pedagogije, a na kojem su se koristili materijali izrađeni prema kriterijima koje je postavila Maria Montessori, učenici su ispunjavali upitnik o zadovoljstvu provedene nastave. Zaključeno je da se učenicima sviđa način rada u kojem samostalno uče i ponavljaju bez prevelike pomoći učiteljice s mogućnošću vlastitog kontroliranja točnosti zadataka po završetku rada. Učenicima su se svidjeli provedeni sati te su ih ocijenili visokim ocjenama. Poželjno je učenicima češće pružiti takve načine rada kako bi se potaknuo njihov interes i želja za obrazovanjem radi njih samih.
Sažetak (engleski) Maria Montessori has moved past the traditional way of teaching and dedicated her life to making and developing a pedagogy that enables all children to study and explore at their own pace using concrete materials which leads them to freedom, self-education, self-evaluation, completeness, satisfaction, motivation and gives them the desire to learn. How to arrange the classroom, pick the most suitable materials, how should a Montessori teacher act, which qualities should he possess, are all the important questions that need to be answered if one would like to have a well-organized and quality class that is driven by the principles of Montessori pedagogy. Immense attention is given to different materials which can be used in everyday class of public schools and enable pupils to comprehend abstract and distant concepts using concrete examples.
The goal of this research was to examine pupils’ reactions towards given materials and methods that were following the principles of Montessori pedagogy, and were adapted to regular classes of Croatian language, mathematics and nature and society. Forty-seven students participated in this research across three first grades in elementary school in Zagreb. After held classes, designed and organized following the principles of Montessori pedagogy using the materials that were made following the criteria that Maria Montessori set, pupils were given a questionnaire about their imprints on held class. It has been concluded that the pupils which were a part of this research liked the alternative way of studying where they learn and revise on their own without much interference and help of the teacher with the possibility to evaluate the correctness of their answers after task completion. Pupils were pleased with conducted classes and graded them with flying colours. Preferably, these types of classes in a greater quantity would be a welcome change to spark pupils’ interest and desire for education for their own sake.
Ključne riječi
Maria Montessori
Montessori pedagogija
alternativa pedagogija
Montessori materijali
razredna nastava
Ključne riječi (engleski)
Maria Montessori
Montessori Pedagogy
Alternative Pedagogy
Montessori materials
Elementary school education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:078042
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-15 11:38:58