Naslov Djeca s Down sindromom u vrtićima
Naslov (engleski) Children With Down Syndrome In Kindergartens
Autor Paula Žmegač
Mentor Tea Pahić (mentor)
Član povjerenstva Blaženka Filipan-Žignić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Nikolić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Pahić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za psihologiju) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U ovom radu detaljno je opisana razvojna teškoća djece s Down sindromom.
Navedeni se sindrom smatra jednim od najčešćih genetskih poremećaja, a nastaje
zbog viška jednog ili dijela kromosoma u jezgri svake stanice tijela. Naime,
umjesto dva kromosoma na 21. paru, osobe s Down sindromom imaju tri
kromosoma, odnosno trisomiju te se upravo iz tog razloga Down sindrom naziva
i trisomija-21.Ovisno o načinu nastanka razlikuju se klasični, translokacijski i
mozaički tip Down sindroma.Ovaj sindrom prate i zdravstvene teškoće koje se
mogu svesti na minimalnu razinu ako se reagira na vrijeme, a učestalost pojave
sindroma raste s majčinom dobi. Djecu koja su oboljela potrebno je od najranije
dobi uključiti u programe rane intervencije kako bi se potaknuo njihov razvoj. U
radu se govori o povijesti sindroma, kako dolazi do njega te o psihološkim
aspektima, a naglasak je stavljen na odgojitelje u predškolskim odgojnoobrazovnim ustanovama, integraciji osoba s Down sindromom u redovni
odgojno-obrazovni sustav, izradi individualiziranog odgojno-obrazovnog plana
za rad s djetetom s Down sindromom te suradnji odgojitelja i roditelja. Svako
dijete, bilo sa ili bez teškoća, pa tako i ono s Down sindromom, ima pravo na
obrazovanje te ima pravo biti aktivni član zajednice u kojoj živi, a najvažnije od
svega jest da ima pravo na ljubav i podršku od strane okoline.
Sažetak (engleski) This paper describes in detail the developmental difficulty of children with Down
syndrome. This syndrome is considered one of the most common genetic
disorders, and occurs due to an excess of one or part of the chromosomes in the
nucleus of every cell in the body. Namely, instead of two chromosomes on the
21st pair, people with Down syndrome have three chromosomes, trisomy, and for
that very reason Down syndrome is also called trisomy-21. Depending on the
mode of occurrence, there are classical, translocation and mosaic types of Down
syndrome. This syndrome is accompanied by health problems that can be
minimized if responded to in time, and the incidence of the syndrome increases
with maternal age. Children who become ill need to be included in early
intervention programs from an early age to encourage their development. The
paper discusses the history of the syndrome, how it occurs and the psychological
aspects, and the emphasis is placed on educators in preschool educational
institutions, the integration of people with Down syndrome in the regular
educational system, the development of an individualized educational plan for
work with a child with Down syndrome and the cooperation of educators and
parents. Every child, whether with or without difficulties, including those with
Down syndrome, has the right to education and the right to be an active member
of the community in which he lives, and most important of all is the right to love
and support from the environment.
Ključne riječi
Down sindrom
rana intervencija
integracija
inkluzija
Ključne riječi (engleski)
Down syndrome
early intervention
integration
incl
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:196185
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-11 10:14:21