Naslov Slikarske tehnike u dječjem vrtiću
Naslov (engleski) Painting Techniques In Kindergarten
Autor Klara Kostelac
Mentor Ljubomir Levačić (mentor)
Mentor Andrija Večenaj (sumentor)
Član povjerenstva Kristina Horvat Blažinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ljubomir Levačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Večenaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra umjetničkog područja) Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Likovni jezik ili likovni izraz djece dana je i urođena sposobnost izražavanjakomuniciranja i oblikovanja. Ta sposobnost se razvija iz prirodnih potencijala
dječjeg bića, u vidu spontane interakcije unutrašnjeg svijeta djeteta i njegove vanjske
okoline. Kako bi se dijete spontano izrazilo i prenijelo svoju maštu na papir potrebno
mu je sredstvo izražavanja. U likovnom zadatku koji sam radila sa djecom sredstvo
izražavanja je boja. Ona je osnovno izražajno sredstvo slikarstva. Dijete se izražava
bojom kroz razne tehnike. U ovom završnom radu osvrnuti ćemo se na sve slikarske
tehnike, a poseban naglasak stavljen je na akvarel i temperu.
Za navedene slikarske tehnike provedene su dvije aktivnosti sa starijom dobnom
skupinom u dječjem vrtiću Ciciban u Otočcu. U prvoj aktivnosti korištena je tehnika
tempere. Tema je bila : Dijelovi grada Otočca. Djeca su slikala uz primjere
fotografija, ali im je također dana sloboda da percipiraju po sjećanju neke detalje i
uklope u sliku. Druga aktivnost je bila sa akvarelom, te su djeca slikala svoje
zamišljene čizmice za Svetog Nikolu. U toj aktivnosti su mogli probuditi maštu te im
je uvelike tu boja pobudila igru i radoznalost.
Cilj ovoga završnog rada je prikazati kako su djeca doživjela slikanje sa dvije
različite tehnike te jesu li tehnike bile pogodne za teme, odnosno je li tehnika utjecala
na temu. Iako su te tehnike najčešće u vrtiću tj. najviše se koriste, djeca ih svaki put
drugačije dožive jer novom motivacijom, dolaze i nove ideje.
Sažetak (engleski) The language of the art or the artistic expression of children is a given and
innate expression ability - to communicate and shape. This ability develops from the
natural potentials of the child’s being, in terms of a spontaneous interaction of the
inner world of the child and its external environment. In order for the child to express
itself spontaneously and transfer its imagination to paper, it needs a means of
expression. In the art task that I worked on with children, the means of expression
was colour. It is the basic means of expression in painting. The child expresses itself
with colour through various techniques. This final thesis shall address all painting
techniques with a particular emphasis on water-colour and tempera.
Two activities have been carried out for the mentioned painting techniques
with an older age group in the Ciciban kindergarten in Otočac. The tempera
technique was used in the first activity. The topic was: the parts of the City of
Otočac. The children painted with examples of photographs but were also given the
freedom to perceive some details by memory and insert them into the painting. The
other activity was with water-colour and the children painted their imaginary little
boots for Saint Nicholas Day. This activity made it possible to inspire their
imagination and the colour greatly roused their playfulness and curiosity.
The goal of this final thesis is to show how the children experienced painting
with two different techniques and whether those techniques were suitable for the
topics, i.e. whether the technique influenced the topic. Even though those techniques
are the most common ones in kindergarten, i.e. most used, the children experience
them differently each time because with new motivation come new ideas.
Ključne riječi
slikarstvo
dijete
slikarske tehnike
boja
Ključne riječi (engleski)
painting
child
painting techniques
colour
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:010126
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-13 08:07:19