Naslov Razlike u tjelesnoj aktivnosti djece urbanog i ruralnog područja
Naslov (engleski) Differences in physical activity of children in urban and rural areas
Autor Tijana Marić
Mentor Mateja Kunješić Sušilović (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mateja Kunješić Sušilović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za kineziološku edukaciju) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija Kineziološka rekreacija
Sažetak U današnje vrijeme, kada su svi uređaji, ponajviše mobiteli, vrlo dostupni te ih većina djece posjeduje, postavlja se pitanje koliko to utječe na njihovu tjelesnu aktivnost. Bave li se, zbog promjene načina života, sve manje aktivnostima koji zahtjevaju pokretanje tijela, razvijanje koordinacije, ali i motorike? Cilj ovog istraživanja je utvrditi postoje li razlike u tjelesnoj aktivnosti djece urbanog i ruralnog područja, ali i razlike s obzirom na spol. U istraživanju je sudjelovalo 96 učenika trećih i četvrtih razreda. 53 učenika su školu pohađala u gradu, a 43 na selu. Razina tjelesne aktivnosti je provedena uz pomoć PAQ-C upitnika prilagođenog osnovnoškolskom uzrastu. Upitnik za procjenu razine tjelesne aktivnosti PAQ-C (6) sastoji se od 9 pitanja posebno vrednovanih na ljestvici od 5 stupnjeva. Ukupni rezultat tjelesne aktivnosti predviđa se na temelju aritmetičke sredine danih odgovora posebno vrednovanih na ljestvici od 1 do 5. Podaci su obrađeni metodom deskriptivne statistike, izračunati su osnovni deskriptivni parametri, a zatim je korišten i t-test kako bi se utvrdile razlike u tjelesnoj aktivnosti s obzirom na mjesto življenja te spol. Rezultati pokazuju kako je vrlo malo statistički značajnih razlika s obzirom na mjesto stanovanja, ali i s obzirom na spol. Ako se uzima u obzir mjesto stanovanja te su razlike vidljive samo u tjelesnoj aktivnosti tijekom večeri (djeca sa sela su aktivnija). Ako govorimo o spolu, razlike su vidljive tijekom večeri i tijekom velikog odmora kada su dječaci aktivniji od djevojčica, dok su djevojčice aktivnije u svoje slobodno vrijeme. Može se zaključiti, zbog svega nekoliko značajnih razlika, da su s vremenom, razlike među tjelesnom aktivnosti djece postale sve manje prisutne bez obzira na mjesto stanovanja i bez obzira na spol.
Sažetak (engleski) Nowadays, when all devices, mostly mobile phones, are highly accessible and most children own them, the question arises as to how much it affects their physical activity. Are they engaged, due to lifestyle changes, in less and less activities that require body movement, developing coordination, but also motor skills? The aim of this research is to determine whether there are differences in the physical activity of children from urban areas and children from rural areas, but also differences according to the gender. The study involved 96 of the third and fourth grade students. 53 students attended school in the city and 43 in the countryside. The level of physical activity was examined with the help of the PAQ-C questionnaire adapted to the primary school age. The level assessment questionnaire for physical activity PAQ-C (6) consists of 9 questions specifically evaluated on a scale of 5 degrees. The total result of physical activity is predicted based on the arithmetic mean of given answers specially evaluated on a scale from 1 to 5.
The data were processed by the method of descriptive statistics, basic descriptive parameters were calculated, and then the T-test was used to determine differences in physical activity with respect to the place of residence and gender. The results show that there are very few statistically significant differences considering the place of living, but also in the view of gender. When talking about the place of residence, there are some differences which are visible only in physical activity during the evening (children from the rural areas are more active). As far as gender is concerned during the evening and during the big break in school, boys are more active than girls, but girls, on the other side, are more active in their free time. It can be concluded, due to only a few significant differences, that over time, differences in physical activity of children have become less and less present regardless of place of residence and regardless of gender.
Ključne riječi
tjelesna aktivnost
selo
grad
spol
razlike
Ključne riječi (engleski)
physical activity
rural area
urban area
gender
differences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:662277
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-01-27 08:47:59