Naslov Nursery rhymes kao poticaj za razvoj govora i učenje jezika djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Nursery rhymes as a stimulus for speech development and language learning of preschool children
Autor Andrea Milovina
Mentor Josipa Kraljić (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Vrandečić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tihomir Prša (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak U ovom radu se govori o korištenju malešnica, tj. nursery rhymes na engleskom jeziku, kao poticaja pri učenju te o njihovom utjecaju na jezično - govorni razvoj djece predškolske dobi. Govor je osnovno sredstvo komunikacije među ljudima. Kako bi kvalitetno usvojilo i razvilo govor i jezik, potrebno je osigurati primjerenu okolinu za razvoj djetetovih mogućnosti. Jedno od najboljih sredstava za uvođenje djeteta u govor te za poticanje njegovog kvalitetnog usvajanja su dječje malešnice. Malešnice su pučke dječje pjesme koje se razvijaju kod svih naroda. One su prvi pjesnički tekstovi s kojima se djeca susreću u djetinjstvu i najčešće nastaju prilikom susreta roditelja i djece. Njihova glavna funkcija je da se povezuju s igrom u kojoj dijete aktivno sudjeluje te u sebi uključuju riječi i pokret. Malešnice utječu na sve aspekte djetetovog razvoja; emocionalni, motorički, vizualni (koordinacija oko – ruka), kognitivni, neuropsihološki i govorni stoga je važno započeti s njihovim korištenjem u vrlo ranoj dobi. U prvom poglavlju „Učenje djece predškolske dobi“ govori se o značaju ranog učenja za cjelokupan razvoj djeteta. Drugo poglavlje „Jezično - govorni razvoj djeteta“ bavi se razmatranjem važnosti komunikacije za razvoj djeteta, čimbenicima koji utječu na jezično-govorni razvoj te fazama razvoja govora kod djece. U trećem poglavlju „Pjesme u predškolskoj dobi“ objašnjavaju se vrste pjesama za djecu. Četvrto poglavlje „Nursery rhymes u dječjoj književnosti“ navodi podjelu malešnica u hrvatskoj književnosti te njihove prednosti u različitim područjima. Govori se i utjecaju malešnica na različite aspekte razvoja djeteta. Na kraju poglavlja se objašnjava koje malešnice su primjerene za određenu dob djeteta te se navode primjeri malešnica i načini njihova izvođenja. U zadnjem poglavlju „Aktivnosti na temu malešnica“ spomenuta su tri primjera malešnica za različitu dob djece te su objašnjene moguće aktivnosti koje se mogu provesti s djecom prilikom ili nakon njihove obrade.
Sažetak (engleski) This paper discusses the use of malešnice, i.e. nursery rhymes in English, as an incentive in learning and their impact on the language and speech development of preschool children. Speech is a basic means of communication between people. In order to well adopt and develop speech and language, it is necessary to provide an adequate environment for the development of the child's possibilities. One of the best means of introducing a child into speech and encouraging his or her quality adoption are children's nursery rhymes. Nursery rhymes are folk children's songs that develop in all nations. They are the first poetic texts that children encounter in childhood and most often occur when parents and children meet. Their main function is to connect with the game in which the child actively participates and they includes words and movement in themselves. Nursery rhymes affect all aspects of the child's development; emotional, motor, visual (eye-hand coordination), cognitive, neuropsychological and speech, therefore it is important to start using them at a very early age. The first chapter "Learning children of preschool age" discusses the importance of early learning for the overall development of the child. The second chapter "Language - speech development of the child" deals with the consideration of the importance of communication for the development of the child, factors affecting language - speech development and the stages of speech development in children. The third chapter "Songs in Preschool" explains the types of songs for children. The fourth chapter "Nursery rhymes in children's literature" lists the division of the nursery rhymes in Croatian literature and their advantages in different fields. The influence of the nursery rhymes on different aspects of the child's development is also discussed. At the end of the chapter, it is explained which nursery rhymes are suitable for a particular age of the child and they are given examples of nursery rhymes with ways of performing them. The last chapter "Activities on the topic of nursery rhymes" mentioned three examples of nursery rhymes for different ages of children and explained possible activities that can be carried out with children at or after their treatment.
Ključne riječi
dijete
jezik
govor
razvoj
malešnice
pjesme
Ključne riječi (engleski)
child
speech
language
development
nursery rhymes
songs
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:049716
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-05 10:09:53