Naslov Pokret kao način rada kod djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) Movement as a mode for children of early and preschool age
Autor Sara Krznar
Mentor Josipa Kraljić (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Vrandečić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tihomir Prša (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josipa Kraljić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Glazba pruža niz mogućnosti za zabavu, veselje, smijeh, igru i učenje. Svojim nenametljivim načinom u djeci budi najljepše pokrete, stvaralaštvo i maštu. Omogućuje djeci da dočaraju kako se osjećaju. Pokret kao način rada mnogo toga može otkriti, ali i pružiti. Može osloboditi djecu, poticati ih na razmišljanje, na igru, na uživanje. Pokret je u ranom i predškolskom odgoju sveprisutan, a u glazbenoj kulturi djeca pokretom prikazuju ritam, metar, dramatizaciju, karakter, tempo, dinamiku...
Uloga odgojitelja je da djetetu pruži sve potrebno kako bi se ono moglo glazbeno razvijati. Ako odgojitelj neće dovoljno poticati dijete, kreirati sadržaj na zanimljiv način i ako neće ustrajati, tada ni dijete neće biti zainteresirano za glazbu.
Svako dijete je različito te različito reagira na glazbu, u čemu je posebnost glazbene kulture. Iako različita za svako dijete, sve ih povezuje. Svako dijete na individualan i sebi jedinstven način prikazuje što čuje i osjeća te upotpunjuje prikaz pokretima. Naravno, u starijoj dobi nastupa i sramežljivost te djeca neće tako lako pokretima prikazivati što im je na duši. Ali, djecu nikada ne treba tjerati na nešto, već ih pustiti da se sami izraze kada im odgovara. Glazba će uvijek biti tu.
Pokret kao način rada jedan je od pet mogućih načina rada kod djece rane i predškolske dobi te je i najprirodniji jer za njega nije potrebno ništa drugo osim dječjeg stvaralaštva, kreativnosti i osluškivanja glazbe. Pokretom možemo prikazati razne scene, teme, pjesme, brojalice, koreografije osmišljene od strane odgojitelja ili djece te jednostavnu improvizaciju.
Sažetak (engleski) Music offers a range of opportunities for entertainment, joy, laughter, play and learning. In an unobtrusive way, music brings out the most beautiful movements, creativity and imagination in children. It helps them to express how they feel. Movement as a way of learning can show children and give them a lot. It can free children, stimulate thinking and encourage them to play and to enjoy. Movement is omnipresent in preschool education and in Music education children display movement with rhythm, meter, dramatization, character, tempo, dynamics...
Every preschool teacher should offer children everything what it takes so they could musically develop. If a preschool teacher won't encourage children, create a fun and entertaining class and if he or she won't persist, then the children also won't show interest in music.
Every child is different and therefore every child reacts differently to music which is why music is special. Although it is different for every child, it connects them all together. Every child on their own, specific way, shows us what he hears, feels and then completes it with movement. Of course, in older age, children tend to be shy and they won't express how they feel so easily like younger children would. Either way, we should never force children to anything but wait until they are ready to express themselves. Music is always there.
Movement as a mode is one of the five possible modes for children of early and preschool age and it is the most natural way for children to learn because it requires nothing but children's creativity, imagination and listening to music. That way children can show many different scenes, themes, songs, counting rhymes, choreography created by a preschool teacher or children together, or they can improvise.
Ključne riječi
djeca
glazba
metar
odgojitelj
pokret
ritam
tempo
Ključne riječi (engleski)
children
music
meter
preschool teacher
movement
rhythm
tempo
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:377132
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-12 08:51:11