Naslov Djeca digitalnog doba
Naslov (engleski) Children of the Digital Age
Autor Matea Halapa
Mentor Marina Đuranović (mentor)
Član povjerenstva Marina Đuranović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Rajić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-02, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Digitalna revolucija snažno je transformirala djetinjstvo. Digitalni mediji poput televizije, računala, tableta, igraćih konzola i pametnih telefona postali su sastavni dio dječjih života. Odrastanje u digitalnom vremenu nudi brojne pozitivne mogućnosti, ali i opasnosti za razvoj i dobrobit djece. Mnogi stručnjaci istražuju i razmatraju posljedice uključenosti digitalnih medija u svakodnevni život djeteta obzirom da oni sve više potiskuju tradicionalne izvore zabave i učenja. Brojna istraživanja ukazuju da digitalni mediji mogu poticati i razvijati brojne dječje sposobnosti i vještine ako se koriste na primjeren način i pod vodstvom odraslih osoba. Nekontrolirano i prekomjerno korištenje medija u ranoj dječjoj dobi može imati izrazito negativne posljedice na rast i razvoj djeteta. Roditelji i druge odrasle osobe koje skrbe o djeci (odgojitelji, učitelji) značajno utječu na dječji pristup medijima i medijskim sadržajima. Oni su ključni u oblikovanju dječjeg ponašanja i korištenja digitalnih medija. Nažalost, zbog brojnih poslovnih i obiteljskih obveza znatan broj roditelja digitalne medije koristi kako bi djecu smirili, zabavili, nagradili, kažnjavali, ali i kontrolirali.
Cilj ovog rada je prikazati kako digitalna tehnologija utječe na odgoj, na koji način oblikuje različite dimenzije života i identitet djece predškolske dobi te s kakvim se sve izazovima odgoja suočavaju roditelji.
Sažetak (engleski) The digital revolution has powerfully transformed childhood. Digital media such as television, computers, tablets, gaming consoles and smartphones have become an integral part of children's lives. Growing up in the digital age offers many positive opportunities, but also risks to the development and well-being of children. Many experts are researching and considering the implications of digital media involvement in their daily lives as they increasingly suppress traditional sources of entertainment and learning. Numerous studies indicate that digital media can encourage and develop many children's abilities and skills if used appropriately and under the guidance of adults. Uncontrolled and overuse of media in early childhood can have extremely negative effects on a child's growth and development. Parents and other adult childcare providers (educators, teachers) significantly influence children's access to media and media content. They are key in shaping children's behavior and using digital media. Unfortunately, due to numerous business and family responsibilities, a considerable number of parents use digital media to calm, entertain, reward, punish, but also control children. The aim of this paper is to show how digital technology influences upbringing, how it shapes the different dimensions of life and identity of preschool children, and what all the challenges of upbringing face parents.
Ključne riječi
digitalni mediji
dijete
odgoj
roditelji
slobodno vrijeme
Ključne riječi (engleski)
digital media
child
upbringing
parents
leisure
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:080874
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-18 09:38:12