Naslov Suvremeno djetinjstvo predškolskog djeteta
Naslov (engleski) Contemporary childhood of the preschool child
Autor Jasna Antolović
Mentor Irena Klasnić (mentor)
Član povjerenstva Siniša Opić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Djetinjstvo je fenomen koji stoljećima zaokuplja pažnju istraživača, znanstvenika i stručnjaka koji se bave djecom. Kroz povijest, o ovoj temi pisali su mnogi. Brojni znanstvenici proučavali su ovaj fenomen i o njemu donosili zaključke koje je potom znanstvena javnost provjeravala. Stručnjaci koji se bave djecom i sudjeluju u njihovom djetinjstvu, ali također i roditelji koji žele samo najbolje za svoju djecu, svo to vrijeme nastoje integrirati te nove spoznaje u svoj odnos s djecom. Nastoje stvoriti najbolje uvjete za rast i razvoj djece. Koliko su u tome bili uspješni svi prethodno navedeni kroz povijest i koliko su u tome uspješni svi oni danas, zanimljivo je pitanje. Autorica Babić (2014) ističe kako su tradicionalni pogledi na djetinjstvo stavljali naglasak na nekompetentnost djeteta i na djetinjstvo kao pripremu za odraslost, dok suvremeni pogledi priznaju kompetentnost djeteta i omogućavaju mu sudjelovanje u konstruiranju vlastitog života, a djetinjstvu pridaju veliku važnost. Razvojem pedagogijske znanosti, pridavanjem važnosti djetetu kao važnom i kompetentnom pojedincu društva, uključenošću društva u život djece na svim društvenim razinama (obiteljskoj, lokalnoj, političkoj, globalnoj) dolazi se do novih spoznaja koje oblikuju suvremeno djetinjstvo. S druge strane Prout (2005) naglašava kako su upravo društvo i njegov snažan tehnološki i ekonomski napredak, političke promjene i promjene u društvenim vrijednostima snažno destabilizirali djetinjstvo. Tako destabilizirano, suvremeno djetinjstvo predškolskog djeteta puno je izazova. Promjene koje se događaju u obitelji, tijekom njegova odgoja i obrazovanja u obitelji i izvan obitelji (kako u predškolskoj ustanovi, tako i u drugim ustanovama koje dijete pohađa), promjene u društvu su okolnosti zbog kojh dijete sve ranije prestaje biti dijete, a razdoblje djetinjstva se skraćuje.
Sažetak (engleski) Childhood is a phenomenon that has occupied the attention of researchers, scientists and professionals dealing with children for centuries. Throughout history, many have written about this topic. Numerous scientists have studied this phenomenon and made various conclusions, verified afterwards by scientific community. Professionals who deal with children and participate in their childhood, and parents who want only the best for their children as well, constantly strive to integrate these new insights into their relationship with children. They strive to create the best conditions for growth and development of children. How successful they have been in this matter throughout the history and how successful are today is an emerging question. One of authors, Babić (2014), points out that traditional views on childhood emphasized the incompetence of the child, and childhood itself was strictly perceived as a preparation for adulthood, while modern views recognize the competence of the child and allow him to participate in constructing his own life, and also attach a great importance to childhood. Through the development of pedagogical science, attaching importance to the child as an important and competent individual of society, and the involvement of society in the lives of children at all social levels (family, local, political, global, ...), new insights are progressively emerging that shape modern childhood. On the other hand, Prout (2005) emphasizes that precisely society and its strong technological and economic progress, political changes and changes in social values are strongly destabilizing childhood. Such a destabilized, modern preschool childhood is full of challenges. Changes that occur in the family during upbringing and education, both in the family and outside the family (in preschool and other institutions that the child attends as well), and radical shifts in society, are the circumstances due to which the child ceases to be a child earlier, and the childhood period gradually decreases.
Ključne riječi
dijete
suvremeno djetinjstvo
kompetentnost
obitelj
mediji
Ključne riječi (engleski)
child
modern childhood
competence
family
media
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:355411
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-25 10:34:26