Naslov Fenomen smijeha i plača - Značaj boje u likovnom izražavanju
Naslov (engleski) The phenomenon of laughter and crying - the meaning of color in artistic expressio
Autor Klara Badurina
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra umjetničkog područja) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti Likovna pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Smijeh i plač sastavni su dio svakog boravka u vrtiću, a djeca se prirodno prepuštaju smijanju i plakanju. Te spontane i nezaustavljive instinktivne aktivnosti za čovječanstvo predstavljaju fenomen. Tijekom cijele povijesti čovječanstva, čovjek je u svim granama umjetnosti i u svojem djelovanju riječima, slikama i djelima prikazivao svoje osjećaje, misli i snove. Budući da se po svojoj formi smijeh i plač razlikuju od drugih emocionalnih procesa postavlja se pitanje kako se oni mogu likovno prikazati. Istraživanje istražuje kako djeca doživljavaju te univerzalne i jedinstvene manifestacije te kako im boja pomaže pri likovnom izražaju. S obzirom na to da se uz boje često povezuju neke emocije i značenje, istraživanje je usmjereno na boje i njihova značenja koja se pripisuju smijehu i plaču. Rad obuhvaća teme smijeha i plača u ranom djetinjstvu te u odgoju i obrazovanju. Obuhvaćena je i tema povezanost zdravlja i plakanja te rodne razlike prilikom plakanja. Za kvalitetnije shvaćanje fenomena smijeha i plača razrađeno je shvaćanje Helmutha Plessnera. Likovni dio rada sastoji se od analize smijeha i plača u likovnoj umjetnosti i simbolike boje u umjetnosti. Istraživanje obuhvaća likovnu analizu dječjih radova nastalih u sklopu izložbe I smijeh i plač te analizu likovnih aktivnosti provedenih u dječjem vrtiću. Dokazano je da su djeca prilikom opisivanja smijeha i plača obuhvatila apstraktnost tih pojmova. Smijeh se povezivao sa srećom, humorom, igrom, škakljanjem i kao pojava koja se javlja nakon plača. Asocijacija za plač bila je najprije bol, a zatim tuga i nezadovoljstvo. Na temelju likovnog izražavanja djece u istraživanju, zaključuje se da djeca bojama pripisuju pretežito pozitivna značenja.
Sažetak (engleski) Laughter and crying are part of everyday life in kindergarten and children naturally indulge themself in laughing and crying. This spontaneous and unstoppable instinctive activities present a phenomenon for humanity. Throughout the history of mankind, man has expressed his feelings, thoughts and dreams in all forms of art and in his actions through words, images and deeds. Since laughter and crying differ in their form from other emotional processes, the question arises as to how they can be artistically presented. The research explores how children experience these universal and unique manifestations and how color helps them express themselves artistically. Since colors are often associated with some emotion and meaning, research has focused on colors and their meanings attributed to laughter and crying. The paper covers the topics of laughter and crying in early childhood and in upbringing and education. The topic of the connection between health and crying and the gender difference in crying is also covered. Helmuth Plessner's understanding has been developed for a better understanding of the phenomenon of laughter and crying. The artistic part of the thesis consists of an analysis of laughter and crying in fine art and the symbolism of color in art. The research includes an artistic analysis of children's artwork created as part of the exhibition Laughter and Crying, as well as an analysis of artistic activities in kindergarten. It has been shown that children embraced the abstractness of these concepts when describing laughter and crying. Laughter has been associated with happiness, humor, play, tickling and as a phenomenon that occurs after crying. The association for crying was firstly pain and then sadness and dissatisfaction. Based on the artistic expression of children in the research, it is concluded that children attribute predominantly positive meanings to colors.
Ključne riječi
smijeh
plač
dijete
Helmuth Plessner
boja
Ključne riječi (engleski)
laughter
cry
child
Helmuth Plessner
color
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:425797
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-02 12:18:14