Naslov Filozofijsko razumijevanje problema ženske podređenosti u misli Simone de Beauvior
Naslov (engleski) A philosophical understanding of the problem of female subordination in the thought of Simone de Beauvior
Autor Danijela Šmit
Mentor Tomislav Krznar (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Cvikić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija društva/socijalna filozofija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija odgoja
Sažetak U ovom radu bit će riječi o filozofijskom razumijevanju ženske podređenosti u djelu Drugi spol Simone de Beauvior. Prvi dio rada govori o Simone de Beauvior, definira razliku između spola i roda, tumači značenje sterotipa i seksizma te feminizama i važnosti feminističkih pokreta jer se upravo autorica smatra njegovom pretečom i inspiracijom mnogih feministkinja. Nastavno na feminizam govorit će se o povijesnom presjeku ženske podređenosti uz rezime utjecajnih žena koje su obilježile našu prošlost. Kako je uopće došlo do podčinjenosti žena i mogu li one kroz feminizam odgovoriti na problematiku svog položaja? Glavni dio ovog rada problematizira termin drugosti u djelu Simone de Beauvior te tumači važnost knjige Drugi spol koja se danas smatra jakim temeljem ujedinjenja čovjeka, bez podjele na žene i muškarce. Ovo kontraverzno filozofsko djelo imalo je ključnu ulogu u mijenjanju podređenog položaja žena u povijesti, a njegova feministička moć aktualna je i danas. Završni dio rada govori o prisutnosti rodne neravnopravnosti u odgoju i obitelji te poticanju iste u odgojno obrazovnim ustanovama. Temeljno pitanje koje se postavlja nastavno na navedenu problematiku je utjecaj kulturnih konstrukcija na „proizvodnju podređenosti“ sa naglaskom na odgoj. Rodna diskriminacija prisutna je i u institucijama ranog odgoja i obrazovanja i to je problem kojim bi se aktivno trebalo početi baviti kako bi se djeci prestala nametati iskrivljena slika rodnog identitet. Rodni stereotipi potenciraju predrasude koje negativno mogu utjecati na psihološke dobrobiti djece. Odgojitelji tu imaju značajnu odgovornost i važnu ulogu. Oni svojim modelom ponašanja te poticajnim okruženjem kod djece mogu stvoriti temeljne uvjete za razvoj zdravog razumijevanja ženskog i muškog roda te im pomoći da kreiraju svoj vlastiti rodni identitet.
Sažetak (engleski) This paper will discuss about philosophical understanding of female subordination found in the work of Simone de Beauvior's book, The Other Sex. First part of the paper talks about Simone de Beauvior, defines the difference between sex and gender, explains the meaning of stereotypes, sexism, feminism and the importance of feminist movements, because the author is considered as a forerunner of feminism and inspiration for many feminists. In addition to feminism, there will be talk about the historical cross-section of female subordination with a synopsis of influential women who marked our past. How did women's subordination come about in the first place, and can they answer the problems of their position through feminism? The main part of this paper problematizes the term otherness in the work of Simone de Beauvior and explains the importance of the book The Other Sex, which is today considered as a strong foundation for the unification of human beings, without division into women and men. This controversial philosophical book has played a key role in changing the subordinate position of women in history, and its feminist power is still very relevant today. The final part of the paper talks about the presence of gender inequality in care and in the family and its encouragement in educational institutions. The question that arises in continuation on this issue is the impact of cultural constructions on the "production of subordination" with an emphasis on education. Gender discrimination is also present in early childhood education institutions and it is a problem that should be actively addressed in order to stop imposing a distorted image of gender identity on children. Gender stereotypes emphasize prejudices that can negatively affect the psychological well-being of children. Preschool educators have a significant responsibility and an important role to play. With their model of behavior and stimulating environment, in children, preschool educators can create the basic conditions for the development of a healthy understanding of the female and male gender and also help them create their own gender identity.
Ključne riječi
spol
rod
feminizam
filozofija
drugost
odgoj
Ključne riječi (engleski)
sex
gender
feminism
philosophy
otherness
care
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:934630
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-03 11:00:00