Naslov Suvremeni oblici komunikacije u ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Naslov (engleski) Contemporary forms of communication in early childhood and preschool educational institutions
Autor Zrinka Zimić
Mentor Edita Rogulj (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik Homolak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-02-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Komunikacija je neizostavan segment u ustanovama za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. U navedenim ustanovama razlikujemo tradicionalne i suvremene oblike komunikacije. Situacija izazvana virusom COVID-19 veći je dio komunikacije usmjerila u digitalni svijet. Tako su odgojitelji, kao profesionalci u svome području rada, upotpunili svoje komunikacijske, medijske i digitalne kompetencije. Pandemija koja je pogodila svijet, potaknula je sve veću uporabu suvremenih oblika komunikacije koji ne bi bili mogući da ne postoji telekomunikacija. Tako su informativne roditeljske sastanke, konzultacije i druge oblike partnerstva te suradnje između odgojitelja i roditelja zamijenile web-stranice vrtića, društvene mreže i servisi za komunikaciju. Ključno je da odgojitelji, kod uporabe suvremenih oblika komunikacije, ne zanemare kodeks etičnosti usmjeren na rad s djecom rane i predškolske dobi. Teorijski dio ovoga rada obuhvaća vrste komunikacije. Nadalje, opisuju se suvremeni oblici komunikacije u odgojno-obrazovnoj ustanovi od kojih su detaljnije obrađene društvene mreže, servisi za komunikaciju i web-stranice vrtića. Obuhvaćene su komunikacijske, medijske i digitalne kompetencije odgojitelja kao i kodeks etičnosti pri korištenju suvremenih oblika komunikacije. Empirijski dio rada sadrži istraživanje o mišljenju odgojitelja o korištenju suvremenih oblika komunikacije, njihovoj uporabi prije i tijekom pandemije te procjeni njihovog znanja o komunikacijskim, digitalnim i medijskim kompetencijama. Za potrebe istraživanja proveden je anketni upitnik koji je osmišljen isključivo u svrhu istraživanja na uzorku od 116 ispitanika. Cilj ovog istraživanja jest prikazati razliku u korištenju suvremenih oblika komunikacije s obzirom na dob odgojitelja te utvrditi razlike u procjeni kompetentnosti odgojitelja također s obzirom na njihovu dob.
Sažetak (engleski) Communication is an indispensable segment in institutions for early and preschool education. While conversing about communication in early and childhood institutions, we can distinguish traditional and contemporary forms of communication. The situation caused by an COVID 19 virus transferred most of the communication to the digital world, so kindergarten teachers needed to perfect their communication competencies as well as their media and digital competencies. The pandemic prompted greater usage of contemporary forms of communication which would not exist without telecommunication. Thus, informative parent meetings, consultations and other forms of partnership and cooperation between preschool teachers and parents have been replaced by kindergarten websites, social networks as well as communication services. A key aspect that kindergarten teachers must not neglect while using contemporary forms of communication is a code of ethics aimed to work with children. The theoretical part of this paper covers the types of communications. Furthermore, it describes the modern forms of communication in an educational institution, of which social networks, communication services and kindergarten websites are discussed in more detail. Other than communication, media, and digital competencies of kindergarten teachers a, the code of ethics in the use of modern forms of communication is also included. The empirical part of the paper includes research on kindergarten teachers' opinions in the usage of contemporary forms of communication, their usage before and during the pandemic and assessment of their knowledge of communication, digital and media competencies. For the purposes of the research, a survey questionnaire was conducted on a sample of 116 respondents. The aim of this study is to present the difference in the usage of contemporary forms of communication based on the age differences and to determine differences in the evaluation of preschool teachers’ competencies also according to their age differences.
Ključne riječi
digitalne kompetencije
komunikacijske kompetencije
medijske kompetencije
odgojitelj
suvremeni oblici komunikacije
Ključne riječi (engleski)
digital competencies
media competencies
communication competencies
kindergarten teachers
modern forms of communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:361153
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-05 09:30:40