Naslov Interaktivna didaktička slikovnica u radu s djecom jasličke dobi
Naslov (engleski) Interactive didactic picture book in work with children of nursery age
Autor Martina Banožić
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra umjetničkog područja) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Tema ovog rada je uloga interaktivne didaktičke slikovnice u radu s djecom jasličke dobi i njena izrada. Čitajući djeci utječemo na njihov kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj. S obzirom da je slikovnica prva djetetova knjiga koja mu pomaže otkriti svijet i medij pisane riječi odlučila sam se izraditi slikovnicu koju će samostalno moći koristiti djeca najranije i jasličke dobi.
U drugom poglavlju govori se o razvojnim karakteristikama djece jasličke dobi. U trećem poglavlju ukratko je opisana povijest slikovnice te su spomenuti značajniji autori teksta i ilustratori, dok su u četvrtom poglavlju opisane definicije slikovnice. Također, govori se o vrsti, ulozi i funkciji slikovnica. U petom poglavlju naglašava se važnost kvalitete slikovnica koje pomažu u odgoju. U šestom poglavlju govori se o ulozi odrasle osobe za vrijeme čitanja slikovnice jer je, osim važnosti odabira kvalitetne slikovnice, jednako važno tko, kada i gdje djetetu čita slikovnicu. Veliku ulogu u upoznavanju djeteta s knjigom ima djetetov odgojitelj, stoga se govori o ulozi odgojitelja u aktivnostima čitanja slikovnice djetetu. U sedmom poglavlju spominje se i problemska slikovnica koja je danas sve popularnija.
Osmo poglavlje govori o interaktivnoj didaktičkoj slikovnici koja kod djeteta razvija spoznajne i tjelesne sposobnosti, dok je u devetom poglavlju rada prikazan sam proces izrade interaktivne didaktičke slikovnice za djecu jasličke dobi. Radeći na slikovnici htjela sam djeci omogućiti da njihov prvi susret sa slikovnicom bude kroz igru i istraživanje, a da pritom razvijaju svoju finu motoriku, koordinaciju oka i ruke, pažnju i koncentraciju te spoznaju. Dijete slikovnicu doživljava svim svojim osjetilima stoga sam posebnu pažnju posvetila estetskom izgledu slikovnice te funkcionalnosti i kvaliteti.
Sažetak (engleski) The subject of this paper is the role of interactive didactic picture books in work with children of nursery age, and its creation. While reading to children, we influence their cognitive, social and emotional development. Since a picture book is a child's first book which helps it discover the written word media, I decided to make a picture book which will be usable by children of earliest (nursery) age.
The second chapter begins by describing a developmental characteristics of children of nursery age. The third charpter briefly describes the history of picture books, some significant authors and illustrators, while the fourth chapter goes over some definitions of picture book. It also contains types, roles and functions of picture books. The fifth chapter highlights the importance of picture book's quality which helps in raising. The sixth chapter deals with the importance of the adult in reading a picture book because, other than the quality of the picture book, it's important who, when and where reads to a child. Child's teacher plays a major role in introducing the child to the book, so the role of the teacher in the activity of reading the picture book is discussed. The seventh chapter mentions the problem solving picture book which is becoming increasingly popular nowadays.
Finally, the eighth chapter describes an interactive didactic picture book which influences child’s cognitive and physical development while the ninth chapter of the paper displays the process of making an interactive didactic picture book for children of nursery age. While working on the picture book I wanted to allow the children to have their first encounter with the picture book through play and exploration while developing their fine motor skills, hand-eye coordination, attention, concetration and cognition. Children can experience the picture book with all their senses so I paid special attention to the aesthetic appearance, functionality and quality of the picture book.
Ključne riječi
slikovnica
djeca jasličke dobi
uloga odrasle osobe
interaktivna didaktička slikovnica
Ključne riječi (engleski)
picture book
children of nursery age
the role of the adult
interactive didactic picture book
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:849763
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-10 10:59:08