Naslov Kultura čitanja u obiteljskom domu
Naslov (engleski) The culture of reading in a family home
Autor Petra Varga
Mentor Marina Gabelica (mentor)
Član povjerenstva Dubravka Težak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Gabelica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za hrvatski jezik i književnost, scensku i medijsku kulturu) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak U ovom diplomskom radu opisano je čitanje kao vještina koja se uči te opisan na nain na koji roditelji trebaju stvarati podražajnu okolinu za svoje dijete kako bi ono na adekvatan i kvalitetan način moglo savladati vještinu čitanja. Također obrazložena je važnost čitanja djetetu te kako čitanje ima pozitivan učinak na psihofizički razvoj djeteta. U radu se osvrćemo na djecu rane i predškolske dobi te paralelno s time govori se o razvijanju predčitalackih vještina i ranoj pismenosti. Predčitalacke vještine su podijeljene u tri kategorije, funkcija pisanog jezika, tehničke karakteristike pisma te proces i tehnika čitanja. Naglašen je i utjecaj čitanja na prenatalni razvoju kojem majka prije rođenja samog djeteta može utjecati na razvoj predčitalackih i čitalačkih vještina svojeg djeteta. Uz navedeno opisana je i obiteljska pismenost i rituali čitanja koje bi roditelji trebali primjenjivati u vlastitom domu te stvarati pozitivne navike kod djece koje su vezane uz čitanje, kao što su vrijeme čitanja, ugodnost tijekom čitanja, način čitanja te razgovor tijekom i poslije čitanja o pročitanom. Opisane su i dječje književne vrste, slikovnica, priča, bajka i poezija koje se često čitaju djeci te su dani primjeri kvalitetne literature koja je od iznimne značajnosti za djecu te ih poučava bitnim stvarima kroz čitanje. Uz diplomski teorijski rad provedeno je istraživanje u obliku anonimne ankete koju su ispunjavali roditelji, a pomoću koje sam istražila rituale vezane uz čitanje u obiteljskom domu, što se čita i na koji način su djeca uključena u proces čitanja. Roditelji su ispitani putem Facebook stranica te su bili upućeni u svrhu istraživanja. U radu su prikazani cilj i problemi istraživanja, uzorak ispitanika te rezultati i analiza dobivenih podataka.
Sažetak (engleski) In this thesis reading is described as a skill that is learned and how parents should create stimulating environment for their child so they can develop adequate and effective skill of reading. Also the importance of reading to a child is explained and its effects on its psychological and physical development. In the thesis, reffering to preschool children, prereading skills are separated into three categories, function written language, tehnical characteristics of the letter and process and the ethnic of reading. Influence of prenatal reading such as when mother reads to their unborn children is highlighted in the thesis. It can impact child’s pre-reading and reading skills. Including, it is described how family literacy and rituals of reading which parents should implement in their own home and create positive habits with children that are connected to reading, time for reading, comfort while reading, method of reading during and after reading of what is read. Children’s literary types, picture books, fairy tales and poetry are usually read to children and are given as an example of quality literature that is of immense importance for children which teaches them significant things during reading. Adding to this thesis an anonymous survey is completed by parents in which I saw rituals during reading in a family home, what is read and in which way are children involved in the process of reading. Parents are checked via face-book and were explained a purpose of a survey. In the thesis, objective and problems of research, the respondent sample and analysis of given information are shown in the text.
Ključne riječi
vještina čitanja
razvoj predčitalačkih vještina
dječje književne vrste
djeca rane i predškolske dobi
Ključne riječi (engleski)
reading skills
development of pre-reading skills
children's literary types
preschool children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:202219
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-10 11:11:25