Naslov Pre-service EFL Teachers and Multiple Intelligences
Autor Matea Sviben
Mentor Alenka Mikulec (mentor)
Član povjerenstva Ivana Cindrić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Andraka (član povjerenstva)
Član povjerenstva Alenka Mikulec (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za obrazovanje učitelja engleskoga jezika) Zagreb
Datum i država obrane 2020-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Opća psihologija
Sažetak The theory of multiple intelligences (MI), developed by Howard Gardner, is of great importance both for EFL teachers and teachers in general because it gives them a better perspective into their students' thoughts, needs, and ways of learning. In order to understand MI and be able to apply it in their classrooms, teachers have to be aware of it, and gain enough education related to this theory. This thesis shows the results of the research conducted in order to examine pre-service EFL teachers' awareness of Gardner's multiple intelligences theory, their attitudes towards its implementation in the EFL classrooms, and their most common types of intelligences according to the results of an MI Inventory. Participants in the study were first, second, third, fourth, and fifth year students of the integrated undergraduate and graduate teacher education studies of the following faculties: Faculty of Teacher Education, University of Zagreb and Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb. The participants were asked to complete an online questionnaire comprised of three parts. The first part collected their bio data, the second was constructed as an MI Inventory, and the third one examined the participants' awareness of, and attitudes towards the theory. The obtained data were analyzed quantitatively and qualitatively. The results indicate that the majority of the participants are fairly aware of the theory and they mostly have positive attitudes toward implementing it in the EFL classrooms. They also showed that the two intelligences identified by most participants as predominant are interpersonal and intrapersonal intelligences.
Sažetak (hrvatski) Teorija višestrukih inteligencija, koju je razvio Howard Gardner, od velikog je značaja za sve učitelje, pa tako i za učitelje engleskoga jezika, jer im pruža uvid u učenikova razmišljanja, potrebe i načine učenja. Kako bi učitelji bili u mogućnosti razumjeti i primijeniti ovu teoriju, moraju biti upoznati s njom i imati dovoljno znanja i obrazovanja u tom području. Ovaj diplomski rad prikazuje rezultate istraživanja provedenog s ciljem da se ispita u kojoj su mjeri budući učitelji i nastavnici upoznati s Gardnerovom teorijom, koji su njihovi stavovi o primjeni teorije u nastavi engleskoga jezika te koji su najčešći tipovi inteligencije zastupljeni kod budućih učitelja prema rezultatima upitnika višestrukih inteligencija. Sudionici ovoga istraživanja bili su studenti prve, druge, treće, četvrte i pete godine integriranih preddiplomskih i diplomskih sveučilišnih studija s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Sudionicima je poslan online upitnik sastavljen od tri dijela. Prvim dijelom prikupljeni su osnovni podatci o ispitanicima, drugi je dio napravljen u tipu upitnika višestrukih inteligencija i u trećem je dijelu ispitano njihovo poznavanje teorije višestrukih inteligencija i stavovi o istoj. Podaci su obraeni kvantitativno i kvalitativno. Rezultati istraživanja pokazali su da je većina sudionika upoznata s teorijom i da uglavnom imaju pozitivne stavove prema uvođenju teorije u nastavu engleskoga jezika. Oni su također pokazali da su kod najvećeg broja sudionika dominantne dvije vrste inteligencije, a to su - interpersonalna i intrapersonalna inteligencija.
Ključne riječi
Howard Gardner
the theory of multiple intelligences
pre-service EFL teachers
MI Inventory.
Ključne riječi (engleski)
Howard Gardner
teorija višestrukih inteligencija
budući učiitelji engleskoga jezika
upitnik višestrukih inteligencija.
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:542049
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-25 13:11:26