Naslov Mišljenje studenata o nastavi na daljinu
Naslov (engleski) Student's Opinion On Distance Learning
Autor Petra Copak
Mentor Tomislav Topolovčan (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za pedagogiju i didaktiku) Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U posljednjih godinu dana, čovječanstvo se suočilo s pandemijom koronavirusa. Budući
da je pandemija koronavirusa donijela promjene u svim životnim područjima, tako je došlo do
promjena u održavanju nastave. Obrazovni sustav je bio primoran prijeći s kontaktne nastave na
nastavu na daljinu. S provođenjem nastave na daljinu, uvelike je zastupljena suvremena nastava
koja se u hrvatski školski sustav pokušava uvesti i preko kurikularne reforme. Suvremena nastava
zasniva se na konstruktivističkoj i multimedijskoj nastavi. Konstruktivistička nastava aktivira
pojedinca koji uči putem svojih kognitivnih i fizičkih aktivnosti. Multimedijska nastava ostvaruje
ciljeve odgoja i obrazovana kombinacijom više različitih medija koji se nadopunjuju u
odgovarajućim strategijama učenja i poučavanja s obzirom na željeni ishod. S obzirom na
navedenu situaciju, provedeno je istraživanje o mišljenju studenata o nastavi na daljinu.
U prvom dijelu rada teoretski su prikazani ključni pojmovi za razumijevanje navedene
teme, dok su u drugom dijelu rada izneseni rezultati istraživanja o mišljenju studenata o nastavi na
daljinu. Istraživanje je provedeno online preko aplikacije google docs na 454 ispitanika. Nakon
obrade podataka, potvrđeno je da ne postoji statistički značajna razlika u mišljenju studenata s
obzirom na spol i mjesto stanovanja. S druge pak strane, istraživanjem je potvrđeno da postoji
statistički značajna razlika u mišljenju studenata o nastavi na daljinu s obzirom na različitu godinu
studija i vrstu fakulteta. Dobiveni rezultati ukazuju na to da se nastava na daljinu i sam pristup
profesora razlikuje od fakulteta do fakulteta, ali ovisi i o godini studija. Budući da je nastava na
daljinu postala sve zastupljenija u obrazovnom sustavu, vjerojatno će s vremenom doći i do
poboljšanja, ali i edukacije učitelja/nastavnika i budućih učitelja u organiziranje te vrste nastave.
Prema tome, moguće je očekivati suprotne rezultate budućih istraživanja na temu nastave na
daljinu.
Sažetak (engleski) Humanity has faced a coronavirus pandemic during the last year. Since the coronavirus
pandemic brought changes in all areas of life, there were also changes in teaching. The education
system was forced to transfer from contact teaching to distance learning. Modern teaching, which
has been introduced in the Croatian school system through curricular reform, is widely represented
in the implementation of distance learning. Contemporary teaching is based on constructivist and
multimedia teaching. Constructivist teaching activates the individual who learns through his
cognitive and physical activities. Multimedia teaching achieves the goals of education by
combining several different media that complement each other in appropriate learning and
teaching strategies considering the desired outcome. Regarding this situation, a survey on the
opinion of students about distance learning was conducted.
In the first part of the paper, the key terms for understanding this topic are theoretically
presented, while the second part of the paper presents the results of research on students' opinions
on distance learning. The survey was conducted online using the google docs app among 454
respondents. After processing the data, it was confirmed that there is no statistically significant
difference in the opinion of students with regard to gender and place of residence. On the other
hand, the research confirmed that there is a statistically significant difference in the opinion of
students about distance learning with regard to the different year of study and the type of faculty.
The obtained results indicate that distance learning and the approach of professors differ from
faculty to faculty, but it also depends on the year of study. Since the distance learning has become
more represented in the education system, it is likely that over time there will be an improvement,
but also there will be the education of teachers and future teachers about organizing this type of
teaching. Therefore, it is possible to expect the opposite results of future research on the topic of
distance learning.
Ključne riječi
nastava
nastava na daljinu
multimedijska nastava
digitalni mediji
Ključne riječi (engleski)
teaching
distance education
multimedia teaching
digital media
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:755399
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-07-12 08:38:18