Naslov Usporedba Aristotelovih i suvremenih odgojnih načela i metoda
Naslov (engleski) Comparison of Aristotle's and modern educational principles and methods
Autor Tarra Momčinović
Mentor Draženko Tomić (mentor)
Član povjerenstva Draženko Tomić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krznar (član povjerenstva)
Član povjerenstva Silvia Rogošić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filozofija Filozofija odgoja
Sažetak Odgoj djece oduvijek je bio važan predmet proučavanja o kojem su mnogi mislioci promišljali, uključujući Aristotela koji je komponente odgoja mladih i njene metode najbolje i podrobnije opisao u djelima Nikomahova etika i Politika na kojima se temelje neka suvremena poimanja čovjeka, njegove prirode, uloge u društvu i pristupu odgoju. Prema Aristotelu, odgoj djeteta započinje od najranije dobi navikavajući ga na dobro, težnji k dobru i kreposnom, razboritom djelovanju dok ga se nastoji naučiti izbjegavati zlo i nevaljale postupke što ne samo da je po- željno za pojedinca, već pridonosi dobrobiti cijelog društva koje je iznad pojedinca. Cilj odgoja djece je u svrhu napretka države, stavljajući ih tako u poziciju poslušnih pojedinaca kojima se nameće unaprijed određen model ponašanja i življenja bez mogućnosti oblikovanja vlastite jedinstvene osobnosti kao što je to moguće u suvremenom dobu. Iako se danas u suvremenom odgoju djece i dalje koriste određene metode i načela koje su zastarjele i utemeljene na tradicionalnom pristupu, u suvremenom dobu dijete je u središtu odgoja. Pozornost je pridana pojedincu, odnosno djetetu koje se odgaja, tako da se odgojitelji trude zadovoljiti njegove potrebe i želje za razvojem vještina, kompetencija i osobnosti na način koji je njemu najprirodniji i najbolji. Danas su odgojitelji osposobljeni za prepoznavanje dječjih individualnih potreba i želja tako da ih znaju što bolje usmjeriti te zajedno s djecom aktivno sudjeluju u odgojno-obrazovnom procesu. Djeca imaju svoja prava da budu to što jesu te da se razvijaju u smjeru u kojem žele, izgrađujući svoju originalnost i razvijajući kreativnost, kritičko promišljanje, samostalnost i fleksibilnost koje su od velike važnosti u svijetu brzih promjena.
Sažetak (engleski) Child upbringing has always been an important subject of study that many thinkers have thought through, including Aristotle, who described the components of youth upbringing and its methods more detailed in the works of Nikomah's Ethics and Politics which are foundations to some contemporary notions of man, his nature, his role in society and approach to upbringing. According to Aristotle, raising a child begins from an early age by accustoming him to good, striving for good and virtuous, prudent action while trying to teach him to avoid evil and unkind actions which is not only desirable for the individual, but contributes to the well-being of society as a whole that is above the individual. The goal of raising children is for the purpose of the progress of the state, thus putting them in the position of obedient individuals who impose a predetermined model of behavior and life without the possibility of creating their own unique personality as is possible in the modern age. Though in the modern upbringing certain methods and principles that are outdated and based on the traditional approach are still used, in the modern age the child is at the center of upbringing. Attention is paid to the individual, that is, the child being raised, so that educators try to satisfy the child´s needs and desires to develop skills, competences and personality in a way that is most natural and appropriate for the child. Today, educators are trained to recognize children's individual needs and desires so that they know how to direct them as best as possible and actively participate in the educational process along with children. Children have the right to be themselves and to develop in the direction they want, building up their originality and developing creativity, critical thinking, independence and flexibility that are of great importance in a world of rapid change.
Ključne riječi
odgoj
razvoj
Aristotel
društvo
suvremeni odgoj
odgojitelj
vrijednosti
kompetencije
Ključne riječi (engleski)
upbringing
development
Aristotle
society
modern upbringing
educator
values
competences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:540494
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-28 08:43:44