Naslov Motivi i poticaji u likovno-kreativnim aktivnostima u vrtiću
Naslov (engleski) Motives and incentives in art art-creative activities in kindergarten
Autor Katarina Oremuš
Mentor Svetlana Novaković (mentor)
Član povjerenstva Svetlana Novaković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Blašković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Stjepko Rupčić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Tema obrađena u ovome radu vezana je uz motive i poticaje u likovno – kreativnim aktivnostima u ranom i predškolskom odgoju. Rad je podijeljen na teorijski i praktični dio. U teorijskom dijelu ukratko je obrađeno likovno stvaralaštvo te važnost koju ono ima za predškolski odgoj, važnost njegovog poticanja i razvijanja kod djece. Dotaknuli smo se, općenito, motiva i poticaja u likovnom stvaralaštvu djece predškolske dobi te ih podijelili na vizualne, nevizualne motive i poticaje te likovno - kompozicijske elemente. Uključili smo i ulogu koju ima odgojitelj u poticanju djece na likovno izražavanje i stvaranje. Važnost zainteresiranosti odgojitelja kako bi tu zainteresiranost mogao prenijeti i na djecu te ih kvalitetno poticati na bavljenje likovnošću. Važnost pohvale i pripreme različitih materijala i poticaja kako bi djeca što kreativnije stvarala. U praktičnom dijelu proveli smo po jednu aktivnost od navedenih motiva u Dječjem vrtiću Cvrkutić. Aktivnosti su provedene sa uzrastom od 4 do 7 godina, u grupi od dvadesetero djece. Cilj i svrha rada je istražiti interese djece za određene motive i poticaje, te istražiti njihovu kreativnost i zanimanje za materijale koji su im ponuđeni. Djeca su birala materijale s kojima nisu toliko često radila, interesirale su ih nove metode i načini rada te su nestrpljivo čekala isprobati pripremljeno. Iz takvih načina proizašle su i vlastite ideje, eksperimentiranje s motivima i materijalima, te originalni radovi. Više su samostalno stvarala, a manje su se orijentirala na samu reprodukciju priloženih fotografija i radova. Rad je uokviren zaključcima i izjavama djece te otvorenim prostorom za daljnji rad s djecom.
Sažetak (engleski) The topic covered in this paper is related to motives and incentives in art - creative activities in early and preschool education. The paper is divided into theoretical and practical part. The theoretical part briefly deals with art and the importance it has for preschool education, the importance of its encouragement and development in children. We touched on, in general, motives and stimuli in the artistic creativity of preschool children and divided them into visual, non - visual motives and stimuli and artistic - compositional elements. We also included the role that an educator plays in encouraging children to express themselves artistically and create. The importance of educators' interest in order to be able to transfer this interest to children and to encourage them to engage in fine arts. The importance of praise and preparation of various materials and incentives for children to create as creatively as possible. In the practical part, we carried out one of the listed activities in the Cvrkutić Kindergarten. The activities were carried out with the age of 4 to 7 years, in a group of twenty children. The aim and purpose of the paper is to explore the interests of children for certain motives and incentives, and to explore their creativity and interest in the materials offered to them. The children chose materials they did not work with so often, they were interested in new methods and ways of working and were eagerly waiting to try the prepared ones. From such ways came their own ideas, experimentation with motifs and materials, and original works. They created more independently, and they focused less on the reproduction of the attached photographs and works. The work is framed by the conclusions and statements of the children and an open space for further work with children.
Ključne riječi
motivi
poticaji
kreativnost
dječje stvaralaštvo
dijete
Ključne riječi (engleski)
motives
incentives
creativity
children's creativity
child
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:711046
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-28 09:01:57