Naslov Biološko-ekološko poučavanje djece predškolske dobi izradom 3D modela
Naslov (engleski) Biological-Ecological Teaching Of Preschool Children By Making 3D Models
Autor Anamarija Strugar
Mentor Darinka Kiš-Novak (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Hrvoje Šlezak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Darinka Kiš-Novak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti Metodike nastavnih predmeta prirodnih znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Globalizacija i neracionalno korištenje prirodnog blaga doveli su do ekološke krize koja
se očituje u nedostatku hrane, zagađenju okoliša, izumiranju brojnih biljnih i životinjskih vrsta,
klimatskim promjenama i prenapućenosti Zemlje. Kako bi se krenulo na rješavanje posljedica
potrebno je osvijestiti sebe i svoj način razmišljanja te djelovati prema odgoju novih generacija
koje će poštovati odnos ljudi i prirode. Važno je ekološke aktivnosti promicati već u
predškolskoj dobi koja daje temelj za trajno usvajanje ekoloških navika. Pritom veliku ulogu
nosi dječji vrtić kao ustanova i odgojitelj kao pokretač aktivnosti i stvaratelj prostornomaterijalnih uvjeta. Potrebno je kreirati dobre ekološke programe i strukturirati eko-djelatnosti
kako bi one donijele rezultate. Temeljni uvjet za ekološko učenje je igra s naglaskom na
istraživanju. U radu su objašnjene raznolike aktivnosti koje se mogu provoditi kao motivacija
za stvaranje emocija prema prirodi i usvajanje ekoloških navika. Kreativnost i inovativnost u
mišljenju važne su karakteristike ekološke osviještenosti, a iste se razvijaju likovnim
aktivnostima, stoga je u ovome radu predložena aktivnost 3d modeliranja kao sredstvo za učenje
o biologiji i ekologiji. Materijal odabran za izradu 3d modela je glina zbog svoje prirodnosti,
senzornih mogućnosti koje pruža i zainteresiranosti djece za oblikovanje iste. Cilj predložene
aktivnosti je stvaranje i izražavanje emocija prema drvetu kroz modeliranje glinom koje
zahtijeva dugotrajnost i dubinsko promišljanje tijekom izrade. Preteča izradi 3d modela su
motivacijska priča sa važnim informacijama o obitavanju drva, razgovor o važnosti drveća te
istraživačka aktivnost proučavanja različitog drveća u prirodi.
Sažetak (engleski) Globalization and the irrational use of natural resources have led to an ecological crisis
manifested in food shortages, environmental pollution, the extinction of many plant and animal
species, climate change and the overpopulation of the Earth. In order to start solving the
consequences, it is necessary to be aware of yourself and your way of thinking and to act
towards the education of new generations who will respect the relationship between people and
nature. It is important to promote environmental activities already in preschool, which provides
a basis for the permanent adoption of environmental habits. The kindergarten plays an important
role as an institution and the educator as the initiator of activities and the creator of spatial and
material conditions. It is necessary to create good environmental programs and structure ecoactivities so that they bring results. The basic condition for ecological learning is play with an
emphasis on research. The paper explains a variety of activities that can be carried out as a
motivation to create emotions towards nature and adopt ecological habits. Creativity and
innovation in thinking are important characteristics of environmental awareness, and they are
developed through art activities, so in this paper we propose the activity of 3d modeling as a
means of learning about biology and ecology. The material chosen for making the 3d model is
clay because of its naturalness, the sensory possibilities it provides and the children's interest in
shaping it. The aim of the proposed activity is to create and express emotions towards wood
through clay modeling which requires longevity and deep reflection during making. The
forerunners of making 3d models are a motivational story with important information about the
habitat of trees, a conversation about the importance of trees and a research activity of studying
different trees in nature.
Ključne riječi
ekologija
djeca
istraživanje
modeliranje
emocije
Ključne riječi (engleski)
ecology
children
research
modeling
emotions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:195090
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-10 09:38:27