Naslov Komunikacijske kompetencije odgojitelja
Naslov (engleski) Communication Competencies Of Kindergarten Teacher
Autor Iva Bagarić
Mentor Jasmina Dvorski (mentor)
Član povjerenstva Mario Dumančić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Dvorski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Valjak Čunko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Opća pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U svakodnevnom profesionalnom i privatnom životu koristimo se komunikacijom. Važnost
sposobnosti komuniciranja je nužna za razvoj kompetencija pojedinca. Komunikacijom
izmjenjujemo informacije te predstavlja proces prenošenja poruke od jedne osobe do druge,
drugim riječima od pošiljatelja do primatelja. Potrebno je naglasiti da moramo ostvariti
dvosmjernost jer u ljudskoj komunikaciji riječ je susretu dva glasa. Svakom obrazovnom
programu u cilju je osvijestiti i razviti kompetencije pojedinca, a odgojitelj se svakodnevno
susreće sa navedenom disciplinom. Ona je itekako važna u radu sa djecom i segment tog
procesa bitno utječe na razvoj odgajanika, pružajući svojim sposobnostima i osobinama dio
sebe. Preko čitavog odgojno-obazovnog ozračja koje oblikuje - komunicira sa djetetom.
Odgojitelji su glavni nosioci prakse u odgojno-obrazovnoj ustanovi i to se ističe u njihovom
pristupu. Pristup koji imamo presudan je za uspješan odgoj i obrazovanje, ali i međusobnu
suradnju sa roditeljima i ostalim članovima zajednice. Sa tako razvijenim i osvještenim
vještinama odgojitelj će moći uspješnije odgovoriti na zahtjeve ili nastale prepreke koje
mora razriješiti. Pristupačnost i toplina zajamčit će kvlitetan odnos i poticati na otvoren i
prirodan razgovor sa sugovornikom. Bilo da je riječ o neverbalnoj ili verbalnoj komunikaciji,
sugovornik obraća pozornost na oboje. Tako i osmjeh predstavlja pozitivan poziv na
komunikaciju. Sa djetetom, najbolju možemo ostvariti prepuštanjem i slušanjem, a sa
roditeljem odnos treba biti temeljen na poštivanju i razumijevanju. Partnerstvo sa roditeljima
traži veliko povjerenje, toleranciju i otvorenost i ta suradnja ima za cilj najbolji interes
djeteta. Ona je partnerstvo usmjereno ka djetetovoj dobrobiti. Naše razumijevanje i
prihvaćanje djece je osnova odgojno-obrazovnog rada, što najvećim dijelom učimo u
izravnoj komunikaciji. Kvaliteta pristupa određuje se znanjem, utoliko i načina kojim će
znanje pretočiti u praksu. Stoga se od odgojitelja očekuje spremnost na razvoj, unaprijeđenje
i kvalitetnu primjenu kompetencija.
Sažetak (engleski) In everyday professional and private life we use communication. The importance of the
ability to communicate is necessary for the development of an individual's competency. We
exchange information through communication and is a process of transmitting a message
from one person to another, in other words from the sender to the recipient. It is necessary
to emphasize that we must achieve two-way, because in human communication it is a
meeting of two voices. Every educational program aims to raise awareness and develop the
competencies of the individual, and the educator encounters this discipline on a daily basis.
It is very important in working with children and a segment of this process significantly
affects the development of children, providing their abilities and characteristic part of
themselves. Through the whole educational atmosphere that shapes - he communicates with
the child. Educators are the main bearers of practice in an educational institution and this is
emphasized in their approach. The approach we were crucial for successful upbringing and
education, but also for mutual cooperation with parents and other members of the
community. With such developed and aware skills, the educator will be able to respond more
successfully to requests or obstacles that need to be addressed. Accessibility and warmth
will guarantee a quality relationship and encourage an open and natural conversation with
the interlocutor. Whether it is non-verbal or verbal communication, the interlocutor pays
attention to both. So a smile is a positive invitation to communicate. With a child, we can
achieve the best by letting go and listening, and with a parent the relationship should be
based on respect and understanding. Partnership with parents requires great trust, tolerance
and openness and this cooperation aims at the best interests of the child. It is a partnership
geared towards the welfare of the child. Our understanding and acceptance of children is the
basis of educational work, which we learn for the most part in direct communication. The
quality of the approach is determined by the knowledge, insofar as the way in which the
knowledge will be translated into practice. Therefore, educators are expected to be ready for
the development, improvement and quality application of competencies.
Ključne riječi
komunikacija
vještine
odgojitelj
dijete
roditelj
Ključne riječi (engleski)
communication
skills
educator
child
parent
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:396560
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-10 09:45:34