Naslov Vincent van Gogh u očima djeteta predškolske dobi
Naslov (engleski) Vincent Van Gogh In The Eyes Of The Preschool Child
Autor Tina Druško
Mentor Ljubomir Levačić (mentor)
Mentor Andrija Večenaj (sumentor)
Član povjerenstva Kristina Horvat Blažinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ljubomir Levačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Večenaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Vincent van Gogh, nizozemski slikar, crtač i grafičar (sa približno 850 slika i oko 900 crteža)
jedan je od najznačajnijih umjetnika čija su djela priznata tek nakon njegove smrti. U svojoj
umjetnosti prikazuje zbilju, protivi se svijetu i normama koje ne može prihvatiti, a svoja djela
prikazuje jedinstvenim stilom: linijama, kompozicijom i bojama koje za njega imaju posebno
značenje. Likovno stvaranje je za Vincenta bilo sredstvo izražavanja unutarnjih misli i
svojevrsna utjeha, terapija, nešto što je obilježilo njegov život. Sa njegovim jedinstvenim i
razigranim likovnim stvaralaštvom se mogu poistovjetiti i djeca. Oni isto tako slikaju ono što
vide, realistično, na način na koji to vide. Van Goghova djela bliska su po tematici dječjem
likovnom stvaralaštvu, kao i njegov stil, neopterećenost prema normi i pravilima. Mnogi
prekasno uviđaju značaj u dječjim radovima i zato je potrebno razumijevanje njihovog prikaza
kako bi im dali šansu za razvitak. Prilikom likovnog izražavanja djeca komuniciraju i započinju
put do spoznaje okoline te je zato važno interpretirati svaki njen dio. Oni u procesu likovnog
izražavanja, koristeći vlastitu kreativnost iskazuju osjećaje i unutarnje misli, baš kao i Vincent
van Gogh. Prilikom promatranja umjetničkih djela, djeca se susreću sa različitim stilovima,
obogaćuju svoje misli, proširuju znanje, razvijaju maštu, estetiku za lijepo i stvaraju nove ideje
ili nadograđuju već poznato, postaju motivirani za likovno izražavanje i uz to razvijaju vlastitu
kreativnost, originalnost.
U dječjem vrtiću “Varaždin” su provedene aktivnosti sa djecom predškolske dobi, skupine
“Žabice”. Umjetnička djela Vincenta van Gogha poslužila su kao motivacija za likovni izričaj.
Djeca su u radovima nastojala interpretirati njegova djela sa daškom originalnosti i uz vlastiti
pristup. Vrlo je važno da osim samog promatranja rada, djeca prilikom likovnog izražavanja
stvore pozitivnu sliku o sebi, da razvijaju maštu, otkriju vlastiti stil u umjetnosti i stvore
suradničke odnose sa drugima.
Sažetak (engleski) Vincent van Gogh, a Dutch painter, draftsman and graphic artist (with approximately 850
paintings and about 900 drawings) is one of the most significant artists, whose works were
recognized only after his death. In his own art, he represents reality, the author opposes the
world and norms he cannot accept, and he presents his works in an unique style: lines,
composition and colors that have great significance for him. For Vincent, artistic creation means
expressing inner thoughts and consolations, therapy, it marked his life. Children can also
identify with this uniqueness and playful artistic creativity. They also paint what they see, in a
realistic way, in the way they see it. Van Gogh's works are close in theme with children's art,
as well as his style, unencumbered by norms and rules. Many see the importance of children’s
work too late and therefore need a good understanding of their portrayal to give them a chance
to develop. Through the artistic expression, children communicate and begin the path of
understanding the environment, so it is important to interpret each and every part of it. They
express their feelings and inner thoughts in the process of artistic expression, using their own
creativity, just like Vincent van Gogh. By observing works of art and their encounter with
different styles, children enrich their thoughts and knowledge, imagination, develop aesthetics
for beauty and create new ideas or upgrade what is already known, become motivated for artistic
expression and are able to show their own creativity, originality.
In the kindergarten "Varaždin" activities were carried out with preschool children, group
"Žabice". Vincent van Gogh's works of art served as motivation for artistic expression. They
tried to interpret his works with a touch of originality and their own style. It is very important
that except observing the work, children create a positive image of themselves during artistic
expression, to develop imagination, find their own style in art and create a good relationship
with others in group.
Ključne riječi
Vincent van Gogh
dječje likovno stvaralaštvo
umjetničko djelo
kreativnost
Ključne riječi (engleski)
Vincent van Gogh
children's art
artwork
creativity
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:801057
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-10 10:50:02