Naslov Osobitosti verbalne i neverbalne komunikacije odgajanika u vrtiću
Naslov (engleski) Verbal And Nonverbal Communication Features Of Children Kindergarten
Autor Zrinka Grgić
Mentor Jasmina Dvorski (mentor)
Član povjerenstva Ana Valjak Čunko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Dvorski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mario Dumančić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Verbalna i neverbalna komunikacija veoma su važne pri prvom kontaktu i ostvarivanju
interakcije s drugom osobom.
U ovom radu općenito se definira pojam komunikacije i komunikologije. Odgajanici prilikom
uspostave svakodnevnog kontakta u prostorijama vrtića koriste dva najosnovnija načina,
odnosno verbalnu i neverbalnu komunikaciju. Verbalna komunikacija predstavlja prijenos
smislene poruke pisanim ili usmenim putem, dok se neverbalna komunikacija odnosi na sva
ostala komunikacijska sredstva preko kojih pošiljatelj definira i daje jasnoću poslanoj poruci
koju upućuje odabranom primatelju. Uzimajući u obzir različite faktore koji utječu na
interakciju, navode se različite osobitosti komunikacije odgajanika. Detaljno se obrađuje
međusobna komunikacija odgajanika u vrtiću, komunikacija kroz igru, kao i pojava agresivne
komunikacije unutar skupine. Izdvojenom spolnom razlikom u komunikaciji dobiven je uvid
u emotivan i prisniji način kod djevojčica, odnosno dokazivanje statusa i moći kod dječaka.
Uspostava zdrave komunikacije između odgojitelja i odgajanika navodi se kao temelj za
izgradnju kvalitetnih odnosa. Također, navode se i specifični načini komunikacije odgajanika
s poteškoćama u razvoju.
Utvrđeno je da je neverbalna komunikacija odgajanika puno izraženija nego verbalna, te da je
ostvarivanje kvalitetne veze između odgojitelja i odgajanika nužna za daljnji djetetov razvoj i
razvoj zdrave komunikacije među odgajanicima unutar skupine u vrtiću. Promatramo li
svakog odgajanika kao individualnu osobu, uzimajući u obzir trenutnu dob i razvojne faze,
dopuštamo djetetu da odabire i uči različite stilove komunikacije. Putem verbalne
komunikacije vježbamo govor i jezik, a putem neverbalne prenosimo emocije, stavove i želje.
Navedeno ima veliku ulogu pri usvajanju i usavršavanju novih znanja i vještina u
cjelokupnom odgojno obrazovnom procesu.
Sažetak (engleski) Verbal and non-verbal communication are very important for creating first contact and
interaction with another person.
This paper gives us general definition for the concept of communication and communicology.
When establishing daily contact in the kindergarten premises, children mostly use two of the
most basic ways of communication, verbal and non-verbal communication. Through verbal
communication people can transmit meaningful message just by using their language and
written word, while non-verbal communication refers to all other types of communication
through which the sender defines and gives the meaning to the message sent to the recipient.
Taking into account the different factors that affect the interaction, this paper points out the
different peculiarities in the childrens' communication. The interpersonal communication of
children in the kindergarten, communication through play, as well as the occurrence of
aggressive communication within the group are discussed in this paper. The chapter with
gender differences provides insight into the emotional and intimate way of communication in
girls world and status claiming and power showing in the world of boys. Establishing healthy
communication between kindergarten teacher and children is by all means a foundation for
building a quality relationship. Also, specific ways of communication of children with
developmental difficulties are stated in this paper.
It was found that non-verbal communication of children is much more pronounced than
verbal, and that achieving a quality connection between kindergarten teachers and children is
necessary for further development of the child and the development of healthy
communication among children within the group in kindergarten. If we look at each child as
an individual, taking into account the current age and developmental stages, we then allow the
child to choose and learn different styles of communication. Through verbal communication
we practice speech and language, and through nonverbal we express emotions, attitudes and
desires. This plays a major role in the adoption and improvement of new knowledge and skills
in the entire kindergarten educational process.
Ključne riječi
komunikacija
verbalna
neverbalna
odgajanik
Ključne riječi (engleski)
communication
verbal
nonverbal
children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:872063
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-10 12:49:58