Naslov Samorefleksija i profesionalni razvoj
Naslov (engleski) Self-Reflection And Professional Development
Autor Anamarija Besednik
Mentor Marina Đuranović (mentor)
Mentor Sanja Jurić (sumentor)
Član povjerenstva Irena Klasnić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Jurić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak U ovome radu definiran je pojam (samo)refleksije i profesionalnog razvoja te njihova
međusobna povezanost. Odgojitelji u svakodnevnom radu primjenjuju proces (samo)refleksije
kroz ocjenjivanje, procjenjivanje i analiziranje svojih postupaka. Postavljaju pitanja kako su
postupili, zašto i što se moglo bolje učiniti. Prilikom provedbe (samo)refleksije, problem
gledaju iz više perspektiva. Odgojitelj refleksivni praktičar, prilikom pristupanja procesu
(samo)refleksije, ima karakteristike objektivnosti i fleksibilnosti. Motivirani odgojitelj može
primijeniti refleksivnu praksu na učinkovit način. Stvara osjećaj vlastite djelotvornosti u
rješavanju problema. Time nastaju pozitivne promjene u praksi. (Samo)refleksija omogućava
odgojitelju veću učinkovitost i dublje razumijevanje vlastitog stila podučavanja. Utječe na
zadovoljstvo poslom, poboljšava kvalitetu nastave i ima manju razinu stresa. Refleksivna
praksa je učinkovit način kojim se može uvesti poboljšanje prakse. (Samo)refleksija
predstavlja temelj, ali u isto vrijeme i učinkovitu metodu za profesionalni razvoj odgojitelja.
Profesionalni razvoj predstavlja usavršavanja odgojitelja kroz područja znanja, vrijednosti i
praksu. Odgojitelj se u konceptu (samo)refleksije, fokusira na sljedeće: razmišljanje ističe kao
središnji dio refleksivne prakse u kojoj razvija samosvijest koja se odnosi na svjesno
razmatranje sebe, svoga rada, ponašanja, razumijevanja posljedica i propitivanje osobnih
uvjerenja i postupaka. (Samo)refleksijom mijenja pristup učenju, poučavanju i procesu
donošenja odluka.
Sažetak (engleski) This paper defines the concept of (self)reflection and professional development and their
interrelationship. In their daily work, educator apply the process of (self)reflection through
evaluations, assessment and analysis of his actions. He ask questions about how he actions, as
well as why he actedth at way, and what he could have done better. Wher conducting
(self)reflection, he look at the problem from several perspectives. Educator reflective
practitioner has the characteristics of objectivity and flexibility in approaching the process of
(self)reflection. Furtherrmore, only motivated educator can apply reflective practice in an
effective way, which results in creating a sense of his own effectiveness in solving problems.
The end result is the implementation of positive change sin practice. (Self)reflection allows
educator greater efficiency and a deeper understanding of his own teaching style. It affects the
job satisfaction of educators and improves the quality of teaching. Educators become more
satisfied with his work and has a lower level of stress. Reflexive practice is an effective way
to improve practice. (Self)reflection is the foundation, but at the same time an effective
method for the professional development of educator. Professional development represents
the training of educator through different areas skill, values and practice. Educator, in
professional development in the concept of (self)reflection, focus on the following; he
emphasize thinking as a central part of reflective practice in which he developself-awareness
that refers to conscious consideration of oneself, one'swork, behavior, understanding the
consequences, and questioning personal beliefs and actions. (Self)reflection changes the
approach to learning, teaching and decision-making processes.
Ključne riječi
(samo)refleksija
refleksivna praksa
profesionalni razvoj
Ključne riječi (engleski)
(self)reflection
reflective practice
professional development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:781671
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-10 12:54:07