Naslov Motorička znanja djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Motor Skills Of Pre-School Children
Autor Sara Krznarić
Mentor Ivana Nikolić (mentor)
Član povjerenstva Zlatko Bukvić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Pahić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Nikolić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak U ovom završnom radu govori se o motoričkim znanjima djece u predškolskoj dobi.
Djeca raznim aktivnostima bilo kakvog oblika uvelike utječu na razvoj motoričkih
sposobnosti. Dijete je danas cjelovito biće te je njegov razvoj složena pojava kroz određene
aspekte razvoja. Rast i razvoj djece se odvija kontinuirano, a tijekom rasta i razvoja se mijenja
i razvoj gibanja u predškolskoj dobi. Vrlo je bitno saznanje djetetovih razvojnih sposobnosti i
osobina. Razne aktivnosti i igre za djecu najvažnije su u ranoj fazi razvoja. One mogu utjecati
na tjelesni razvoj djeteta i na stvaranje zdravog načina življenja te snalaženja kasnije u
odrasloj dobi. Kretanje i igre su osnovne potrebe djeteta te ga upravo one pripremaju za život.
Motorika i razvoj motoričkih znanja jedna je od bitnih karakteristika razdoblja djetetovog
odrastanja (rasta i razvoja). Motorički razvoj kod djece se događa određenim redoslijedom
sukladno razvoju djeteta. Djecu je potrebno poticati na kineziološku aktivnost kako bi se
usavršavala kretanja (hodanje, trčanje), držanje tijela, baratanje raznim predmetima, skakanje
te druge aktivnosti. Motorička znanja omogućuju djeci samostalnost i samopouzdanje. Ciljevi
koje želimo postići tijekom tjelesnog odgoja u predškolskoj dobi su: zadovoljavanje potrebe
za igrom, zatim usavršavanje prirodnih oblika kretanja te povećanje otpornosti organizma.
Za potrebe ovog završnog rada napravljeno je istraživanje u Dječjem vrtiću Ivanić-Grad
na uzorku od 18 ispitanika (dječaka i djevojčica) u dobi između 6 i 7 godina. U istraživanju su
sudjelovala djeca bez zdravstvenih poteškoća ili znatnijih motoričkih poremećaja. Tijekom
istraživanja korišten je Test of Gross Motor Development (TGMD – 2) kojim se provjerava
razina motoričkih znanja kod djece.
Sažetak (engleski) This final paper discusses the motor skills of pre-school children. Various activities of any
form greatly affect the development of motor skills in children.. The child is a complete being
and its development is a complex phenomenon through certain aspect of development. The
growth and development of children takes place continuously, and changes during the growth
and development of the movement in pre-school age. It is very important to know the child's
developmental abilities and characteristics. Various activities and plays fo children are most
important at an early stage of development. They can affect a child's physical development
and the creaton of a healthy lifestyle and coping later in adulthood. Movement and play are
the basic needs of a child and they prepare him for life. Motor skills and the development of
motor skills is one of the essential characteristics of the period of a child's growing up (growth
and development). Motor development in children occurs in a certin order according to the
development of the child. Children need to be encouraged to kinesiological activity in order to
improve movement ( walking, running), posture, handling various objects, jumping and other
activities through motor skills. Motor skills allow children independence and self- confidence.
The goals of physical education in preschool age are: satisfying the need for play, improving
natural forms of movement and increasig the body's resistance .
For the purposes of this final paper, a study was conducted in the Kindergarten „Ivanić-Grad“
on a sample of 18 respondents (boys and girls) aged between 6 and 7 years. Children without
health problems or significat motor disorders participated in the study. During the research,
the Test of Gross Motor Development (TGMD-2) was used to check the level of motor skills
in children.
Ključne riječi
dijete
motorička znanja
motorika
predškolska dob
Ključne riječi (engleski)
child
motor knowledge
motor skills
pre-school age
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:403692
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-10 13:03:02