Naslov Iskustva nakon Waldorfske škole: studija slučaja jedne obitelji
Naslov (engleski) Experiences After Waldorf School: Case Study Of One Family
Autor Lea Herenčić
Mentor Tomislav Topolovčan (mentor)
Član povjerenstva Goran Lapat (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Hrvoje Šlezak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Topolovčan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija školska pedagogija
Sažetak Škola je mjesto odrastanja i učenja te pripremanja za samostalni život. Škola kao zajednica
može na različite načine utjecati na nečije djetinjstvo, ali i na cjelokupni život. Neki ljudi se s
radošću, veseljem i nostalgijom prisjećaju školskih dana dok drugi više vole odrastao život.
Bitna je razlika između državne i privatne alternativne škole, kao što je Waldorfska škola, u
načinu podučavanja, odgoja, socijalnih odnosa, ali naposljetku i utjecaja na daljnji život. U
ovom radu bit će riječ upravo o tome. Rad se sastoji od teorijskog i empirijskog dijela. Teorijski
dio uvodi u antropozofiju kao duhovnu znanost, prikazuje razlike u temperamentima te važnost
poznavanja istih za pristupačniju i kvalitetniju nastavu. Također navodi i objašnjava razlike
državne i waldorfske škole u organizaciji nastave, vrste nastavnih predmeta i podučavanja istih
te vrste vrednovanja i ocjenjivanja. Empirijski dio sastavljen je od kvalitativnog istraživanja
koji je za cilj imao predočiti iskustva i prilagodbe nakon pohađanja waldorfske škole. Studijom
slučaja proučavala se jedna obitelj te je sudjelovalo četiri sudionika. Svi sudionici pohađali su
waldorfsku školu u Zagrebu najmanje četiri godine. Podaci su prikupljeni polustrukturiranim
intervjuom koji se sastojao od dvadeset i devet pitanja. Nakon prikazanih pitanja i odgovora
sudionika zaključeno je kako sudionici imaju različita iskustva pohađanja waldorfske škole i
prilagodbe na državnu školu. Iskustva prilagodbe su ista ili slična u prilagodbi na udžbenike,
slobodno vrijeme, blizinu škole, socijalne odnose s ostalom djecom i profesorima. Sudionici
imaju slična mišljenja za prednosti i nedostatke državne i waldorfske škole, a različitog su
razmišljanja treba li uvesti ručni rad u državne škole, upisu vlastite djece u waldorfsku školu,
učenje po epohama i dr. Nakon rezultata i rasprave donesen je zaključak rada o iskustvu nakon
waldorfske škole u kojem je potvrđeno kako se alternativna waldorfska i državna škola znatno
razlikuju.
Sažetak (engleski) School is a place to growing up, learn and preparing for independent living. School as a
community can affect someone's childhood in various ways, but also one's entire life. Some
people remember school days with joy, or happiness and nostalgia while others prefer adult
life. There is an important difference between a public and an alternative private school, such
as the Waldorf School, in the way of teaching, upbringing, social relations, but ultimately the
impact on further life. This paper will be about just that. The paper consists of a theoretical and
an empirical part. It introduces the theoretical part into anthroposophy as a spiritual science,
shows the differences in temperaments and the importance of knowing them for more
accessible and better teaching. It also lists and explains the differences between the state and
Waldorf schools in the organization of teaching, the types of subjects and their teaching, and
the types of evaluation and assessment. The empirical part consisted of qualitative research that
aimed to present experiences and adjustments after attending Waldorf school. The case study
observed one family and involved four participants. All participants attended a Waldorf school
in Zagreb for at least four years. Data were collected in a semi-structured interview consisting
of twenty-nine questions. After observing the questions and answers of the participants, it was
concluded that the participants have different experiences after attending a Waldorf school and
adjusting to a public school. Adaptation experiences are the same or similar in adjusting to
textbooks, leisure, proximity to school, social relationships with other children and teachers.
Participants have similar opinions on the advantages and disadvantages of public and Waldorf
schools, and have different opinions on whether to introduce manual work in public schools,
enrolment of their own children in Waldorf school, learning by epochs, etc. After the results
and discussion, conclusion was made about the Waldorf school which confirms that the
alternative Waldorf and state schools differ considerably.
Ključne riječi
waldorfska škola
državne škole
organizacija nastave
nastavni predmeti
euritmija
kvalitativno istraživanje
Ključne riječi (engleski)
Waldorf school
public schools
teaching organization
subjects
eurythmy
qualitative research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:710742
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-13 07:32:34