Naslov Djela Henrya Matissea kao poticaj u dječjem vrtiću
Naslov (engleski) The Works Of Henry Matisse As An Incentive In The Kindergarten
Autor Melani Varga
Mentor Ljubomir Levačić (mentor)
Mentor Andrija Večenaj (sumentor)
Član povjerenstva Kristina Horvat Blažinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ljubomir Levačić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Večenaj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Likovni odgoj djece započinje već od najranije dobi i oslanja se na rezultate znanstvenih istraţivanja o karakteristikama razvojne dobi djece. Na odgojitelju je da omogući djetetu vrijeme, prostor, materijale i poticaje za izraţavanje svoje kreativnosti i mašte. Vrlo vaţan dio likovnog odgoja zauzima upoznavanje djece predškolske dobi s umjetničkim djelima i njihovim autorima. Umjetničko djelo kao poticaj za likovnu aktivnost podrazumijeva kvalitetnu pripremu odgojitelja, kreativan način ponude umjetničkog djela djeci, promatranje i razgovor s djecom o tome što vide te izraţavanje njihovih osjećaja. Načini ponude i promatranja umjetničkih djela ovise o kreativnosti odgojitelja, ali i djece. Kako bi na djecu motivirajući dio ostavio utisak, te ga potaknuo na daljnji rad i izraţavanje kreativnosti, odgojitelj mora osmisliti različite i nove načine predstavljanja umjetničkog djela djeci. Ovaj rad sadrži neke od njih kojima su se ostvarili ciljevi, tj. prikazali likovni radovi djece. U drugom dijelu rada prikazane su provedene likovne aktivnosti s djecom predškolske dobi. Provedene su tri aktivnosti u tri odgojne skupine: mlaĎa, srednja i starija. Poticaj za likovne aktivnosti u ovom radu bila su djela poznatog francuskog slikara, kipara i grafičara Henrija Matissea. Bio je jedan od predstavnika fovizma, umjetničkog pokreta koji se javlja 1905. godine. U svojoj stvaralačkoj karijeri od slikarskih tehnika najviše je koristio kolaţ i tempere te je iza sebe je ostavio niz poznatih umjetničkih djela. Muzej Matisse nalazi se u njegovom rodnom La Cateau.
Sažetak (engleski) Art education of children begins at an early age and the results of scientific research on the characteristics of the developmental age of children. It is up to the educator to provide the child with time, space, materials and to encourage it to express their creativity and imagination. Very important part of art education is the introduction of preschool children to works of art and their authors. A work of art as a stimulus for artistic activity implies quality preparation of educators, a creative way of offering a work of art to children, observing and talking to children about what they see and expressing their feelings. Ways of offering and observing works of art depend on the creativity of educators, but also children. In order for the motivating part to have an affect on the children and encourage them to further work and express creativity, the educator must devise different and new ways of presenting the work of art to children. This paper contains some of them that achieved the goals, presented the art works of children. The second part of this paper presents the conducted art activities with preschool children. Three activities were carried out in three educational groups: younger, middle and older. The encouragement for the artistic activities in this paper were the works of the famous French painter, sculptor and graphic artist Henri Matisse. He was one of the representatives of Fauvism, an artistic movement that appeard in 1905. In his creative career he used collage and tempera the most, and left behind a number of famous works of art. The Matisse Museum is located in his native La Cateau.
Ključne riječi
djeca predškolske dobi
Henri Matisse
umjetničko djelo
likovna umjetnost
Ključne riječi (engleski)
preschool children
Henri Matisse
artwork
art
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:726437
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i preškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-14 12:08:41