Naslov Likovni izraz djeteta - analiza crteža
Naslov (engleski) Art Expression of a Child - Analysis of Drawings
Autor Ana Relota
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra umjetničkog područja) Zagreb
Datum i država obrane 2021-06-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Djeca koriste crtanje kako bi izrazila svoj unutarnji svijet i ti crteži zapravo su njihov drugi jezik. Svako dijete ima vlastita iskustva, stvari koje ga motiviraju i načine izražavanja. Kreativnost se uvijek podrazumijeva. Kako bi ona rasla, potrebno je stvoriti poticajno okruženje. Stvaranje umjetnosti proširuje sposobnost djece da se izraze i komuniciraju. Na taj način mogu komunicirati sa svojom okolinom. Stvaranje umjetnosti korisno je za dječji razvoj. Njihov umjetnički izraz nije slučajan kako se čini, osobito kod mlađe djece. Aktivnost crtanja nije značajna samo zbog krajnjeg proizvoda, već i zbog poteza i linija u koje je uloženo mnogo truda i dobivena slika se djeci čini živom. U ovom radu naglasak je na našem utjecaju na dječju kreativnost, kao i na individualnost i slobodu od šablona. Kako bi razvoj vizualnog jezika i izražavanja bio uspješan, potrebno je osigurati obogaćenu sredinu i motivirati dijete. Stoga je važno poticati njegove interese i kreativnu maštu. Analiza crteža proizlazi iz uvjerenja na svaki crtež ima dušu. Naglasak ovog rada jest na potrebi za ohrabrivanjem djece da rastu u svojim spontanim crtačkim aktivnostima. Cilj istraživanja u ovom radu odnosi se na analizu dječjih crteža. Moja analiza više je usmjerena na likovne probleme i dijelom emocionalnu analizu - kako djeca komuniciraju kroz crtež. S druge strane, crteži su bodovani i prema Goodenough testu. Testom se u ovome istraživanju na temelju dječjih crteža željela otkriti mentalna dob djece.
Sažetak (engleski) Children use drawings to express their inner world and those drawings are seen as their second language. Every child has it's own experiences, different things that motivates them and ways of expressing it. Creativity is always implicit. In order for creativity to grow, it is necessary to create an environment that stimulates creativity. Creating art expands a children's ability to express themselves and communicate. That way they can interact with their environment. Creating art is a benefit for child's development. Children's artistic expression is not as accidental as it seems, especially in younger children. The drawing activity is not only significant because of the final product, but those moves and lines are made with lot of effort so the picture feels alive to children. In this thesis the empahasis is on importance in our influence on child's creativity as well as the individuality and freedom from patterns. In order for the development of visual language and expression to be successful, it is necessary to provide an enriched environment and motivate the child. The goal is to stimulate his interest and creative imagination. The analysis of the drawings came from belief that every drawing has a soul. This thesis highlights the need to encouraged children to grow their spontaneous art activities. The subject of research in this thesis relates to the analysis of children's drawings. My analysis focuses more on artistic problems and partly emotional analysis – how children communicate through drawings. On the other hand, according to the Goodenough test, the drawings were scored. The goal of this test is to find out the mental age of each child.
Ključne riječi
djeca
crtanje
kreativnost
umjetnost
mašta
Ključne riječi (engleski)
children
drawing
creativity
art
imagination
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:754755
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-02-03 11:40:18