Naslov Utjecaj stava roditelja o tjelesnoj aktivnosti na tjelesnu aktivnost djece
Naslov (engleski) The influence of parents' attitudes towards physical activity on children's physical activity
Autor Tonkica Čižmar
Mentor Vatroslav Horvat (mentor)
Član povjerenstva Srna Jenko Miholić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Hraski (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vatroslav Horvat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet (Katedra za kineziološku edukaciju) Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Tjelesna aktivnost važna je ljudska potreba kojom ne zadovoljavamo samo potrebu za kretanjem, već ona pozitivno utječe i na druge segmente ljudskog života. Tjelesno aktivni pojedinci su sretniji, samopouzdaniji, manje su skloni sezonskim oboljenjima i općenito su u boljoj fizičkoj kondiciji. O važnosti kretanja govore i preporuke Svjetske zdravstvene organizacije o optimalnoj količini i trajanju tjelesne aktivnosti u odraslih i djece. Iako smo svjesni važnosti svakodnevne tjelesne aktivnosti, sve veći broj ljudi ne prakticira niti jedan njezin oblik. Uglavnom se kao razlog navodi nedostatak slobodnog vremena. Posljedice sjedilačkog načina života očituju se u povećanju pretilosti i drugih oboljenja povezanih uz manjak kretanja i lošu kvalitetu ishrane. Djeci predškolske dobi osobito je važno da su tjelesno aktivna jer tjelesna aktivnost predstavlja aktivator bržeg i boljeg usvajanja spoznaja u svim razvojnim područjima. Djeca u toj dobi imaju veću potrebu za tjelesnom aktivnošću. Roditelji su dužni, kao prve odrasle osobe od povjerenja, djetetu omogućiti sigurnu i podržavajuću okolinu kako bi dijete moglo napredovati i usvajati nova znanja. Veliku ulogu u poticanju i usmjeravanju tjelesne aktivnosti u djece imaju i njihovi odgojitelji, koji u suradnji s roditeljima potiču dječji motorički, socioemocionalni i spoznajni razvoj putem pomno osmišljenih i programiranih tjelesnih aktivnosti primjerenih njihovoj dobi. Ovaj rad će pokazati da roditelji imaju pozitivan stav o tjelesnoj aktivnosti te da su informirani o njenoj dobrobiti na zdravlje čovjeka. Istraživanjem se pokazalo da samo iskazivanje pozitivnog stava ne utječe na tjelesnu aktivnost djeteta, za razliku od roditeljskog podržavajućeg ponašanja. Edukacijom roditelja o tjelesnoj aktivnosti može se utjecati na njihove stavove o tjelesnoj aktivnosti i na taj način potaknuti razvijanje navika redovite tjelesne aktivnosti roditelja i djece.
Sažetak (engleski) Physical activity is an important human need. Being active fulfills not only the need for movement of the body but it also positively influences other various segments of human life. Physically active individuals are happier and more self-confident. They are also less prone to seasonal diseases and are generally in a better physical condition. The World Health Organization’s recommendations speak also about the importance of the optimal frequency and duration of physical activity for both adults and children. Although we are conscious of the need for daily physical activity, there is an increasing number of people who do not exercise in any way, mainly due to lack of free time. The consequences are increased obesity and other conditions connected with the lack of bodily movement and poor nutrition. It is especially important for pre-school children to be physically active because physical activity is an activator of faster and better acquisition of knowledge in all developmental areas. Children in that age have a greater need for being active. It is parents’ duty to ensure a safe and supportive environment (parents being the first trusted adults) so that the child could progress and acquire new knowledge. The educators also carry a major role in encouraging and directing children’s physical activity, through their cooperation with the parents in bolstering children’s motor skills, social-emotional and cognitive development by way of carefully devised and planned physical activities according to their age. This paper shows that parents have a positive attitude about physical activity and are informed about its benefits for human health. Research has shown that the positive attitude alone does not influence a child’s physical activity, but the parents’ supportive behaviour. Educating parents about physical activity can influence their attitudes about it and thus encourage the development of regular physical activity habits of parents and children.
Ključne riječi
tjelesna aktivnost
predškolska djeca
roditelji
Ključne riječi (engleski)
physical activity
pre-school children
parents
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:615179
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-04-15 07:42:43