Naslov Komunikacija roditelja i odgojitelja
Naslov (engleski) Communication between parents and educators
Autor Doris Koritnik
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Basta (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-11-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Odgojitelj kao stručni profesionalni radnik treba biti svjestan važnosti dobrog odnosa suradnje s roditeljima djeteta koji pohađa vrtić. Odgojitelji i roditelji kao i cijela odgojno-obrazovna ustanova trebali bi biti u ujednačenom odnosu punom empatije, otvorenosti, fleksibilnosti, razumijevanja i kvalitetne komunikacije kako bi se dijete jednoga dana razvilo u socijalno kompetentno biće. U ovom se radu analizira komunikacija roditelja i odgojitelja te partnerstvo, odgoj i sam razvoj djeteta. Obitelj i odgojno-obrazovna ustanova trebale bi biti u redovitoj komunikaciji i uključenosti u djetetov život. Partnerstvo pomaže u povezivanju sve tri sastavnice ustanova-odgojitelj-roditelj, a partnerstvo obilježava otvorenost, povjerenje, toleranciju i prije svega objektivnost. Roditelje je potrebno neprestano podučavati i zainteresirati kako bi se uključili u rad vrtića. Komunikacija i suradnja međusobno su povezane te kvaliteta komunikacije utječe na suradnju, potiče ju ili obeshrabruje. Postoji nekoliko oblika suradnje koji su opisani u ovome radu kako bi komunikacija između roditelja i odgojitelja bila što kvalitetnija. Ponekad u suradnji dolazi do nesporazuma i određenih konflikata, ali za svaki problem postoje moguća rješenja za savladavanje i uspostavljanje pozitivnih partnerskih odnosa. Od odgojitelja se očekuje neprestano usavršavanje za pozitivno i kvalitetno funkcioniranje cijele zajednice u svrhu dobrobiti djeteta jer ono predstavlja fokus u cijelom sustavu.
Sažetak (engleski) The educator as a professional worker should be aware of the importance of a good relationship of cooperation with the parents of a child attending kindergarten. Educators and parents as well as the entire educational institution should be in a balanced relationship full of empathy, openness, flexibility, understanding and quality communication in order for a child to one day develop into a socially competent being. This paper analyzes the communication between parents and educators and the partnership, upbringing and development of the child. The family and the educational institution should be in regular communication and involvement in the child's life. The partnership helps to connect all three components of the institution-educatorparent, and the partnership is characterized by openness, trust, tolerance and, above all, objectivity. Parents need to be constantly taught, informed and interested in order to get involved in the work of the kindergarten. Communication and cooperation are interconnected and the quality of communication affects, encourages or discourages cooperation. There are several forms of cooperation that are described in this paper in order to make the communication between parents and educators as high quality as possible. Sometimes there are misunderstandings and certain conflicts in cooperation, but for each problem there are possible solutions to overcome and establish positive partnerships. Educators are expected to
continuously improve the positive and quality functioning of the whole community for the benefit of the child, because it is the focus of the whole system.
Ključne riječi
komunikacija
odgojitelj
partnerstvo
roditelj
suradnja
Ključne riječi (engleski)
communication
educator
partnership
parent
cooperation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:051820
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-04-19 07:50:51