Naslov Društveni status i profesionalni razvoj odgojitelja
Naslov (engleski) Social status and professional development of preschool teacher
Autor Danijela Sivonjić
Mentor Adrijana Višnjić-Jevtić (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Edita Rogulj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Basta (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-11-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Psihologija rada
Sažetak U prvom dijelu ovoga rada prikazan je povijesni razvoj odgojiteljske profesije. U drugoj polovici 19. stoljeća osnivaju se ustanove koje pružaju skrb djeci rane i predškolske dobi. One svoje djelovanje proširuju na područje odgoja, uslijed čega dolazi do potrebe za obrazovanim kadrom. Obrazovanje odgojitelja započinje jednogodišnjim tečajem, a tijekom povijesti dolazi do značajnih promjena. Pojavljuju se različiti oblici obrazovanja odgojitelja, a velik iskorak dogodio se njegovim podizanjem na fakultetsku razinu. Danas odgojitelji potrebna znanja za rad u odgojno-obrazovnoj ustanovi stječu na preddiplomskom trogodišnjem sveučilišnom studiju Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Po završetku preddiplomskog obrazovanja studij se može nastaviti na diplomskoj razini. Stjecanjem zvanja prvostupnika ili magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja završava se
inicijalno obrazovanje odgojitelja. Međutim, odgojiteljevo djelovanje zahtijeva vlastiti profesionalni razvoj koji uključuje i stručno usavršavanje. Cjeloživotno učenje i usavršavanje neophodno je u razvoju kompetentnog odgojitelja. Unatoč stručnom i sveučilišnom obrazovanju odgojitelja i njihovu usavršavanju, odgojiteljska profesija nije dovoljno prepoznata u društvu. Uz obrazovnu politiku odgojitelji kao predstavnici odgojiteljske profesije nositelji su promjena u percepciji društva prema profesiji odgojitelja. Ovaj rad bavi se društvenim statusom odgojitelja analizirajući dosadašnja istraživanja te percepciju javnosti o njihovu profesionalnom razvoju. Cilj je rada povećati svijest odgojitelja o potrebi vlastitog angažiranja usmjerenog na mijenjanje
percepcije odgojiteljske profesije u javnosti i važnosti profesionalnog razvoja.
Sažetak (engleski) Historical development of early childhood education is presented in the first part of this paper. Institutions for early and preschool age children care were established in the 19th century. Due to the expansion of their actions on the nurturing field, educated staff was needed. At first, preschool teachers were attending an one-year course, and throughout the history significant changes were made. Various forms of preschool teacher education emerged, and raising it to the college level made a great progress. Nowadays preschool teachers acquire knowledge at the undergraduate university study of Early Childhood and Preschool Education, lasting 3 years, so they could work in educational institutions. After undergraduate study, education can be continued at the graduate level. With the title of bachelor or master of early and
preschool education, the initial preschool teacher education is completed. However, their own professional development is required. Lifelong learning and training are necessasary for development of a competent preschool teacher. In spite of the
professional and university education, their profession is not being recognised in society. With educational policy, preschool teachers, representing their profession, alternate the society's view of that profession. In this paper, preschool teachers' social status is described, previous researches and public perception of their professional development are analysed. The aim of this paper is to raise preschool teachers' awareness of self-engagement necessity, focused at changing public perception of the preschool teacher profession and importance of the professional development.
Ključne riječi
odgoj
napredovanje odgojitelja
percepcija
profesionalnost
Ključne riječi (engleski)
nurture
preschool teacher development
perception
professionalism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:855959
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) odgojitelj/odgojiteljica djece rane i predškolske dobi (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-04-20 07:06:41