Naslov Reakcije desetomjesečnog djeteta na glazbeno okruženje
Naslov (engleski) Reactions of a ten-month old child to the musical environment
Autor Ana Gradišar
Mentor Jelena Blašković (mentor)
Član povjerenstva Svetlana Novaković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Božica Vuić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Blašković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Utjecaj okoline i kvalitetnih odnosa u obitelji utječu na razvoj i odgoj djeteta. Obitelj je svaka sigurna, razvojno poticajna, zajednica u kojoj dijete ima barem jednu odraslu osobu s kojom može razviti prisan odnos povjerenja te sigurnu privrženost. Razna istraživanja potvrđuju da fetus u majčinom trbuhu reagira na vanjske zvukove, a djeca u prvom tjednu života mogu čak razlikovati visinu tona. Glazba je stoga nezamjenjivo sredstvo odgoja čija je svrha da u djeci razvija, između ostalog, osjećaj za lijepo. Kako bi djetetov razvoj bio omogućen od najranije dobi, okolina ima veliki utjecaj i odgovornost za razvoj djetetovih glazbenih sposobnosti. Cilj rada je istražiti reakcije desetomjesečnog djeteta na glazbeno okruženje. U glazbeno poticajnom okruženju dijete je iskusilo pokret uz glazbu, prepoznavanje glasova te istraživanje zvukova korištenjem instrumenata. Sve aktivnosti bile su organizirane u obliku igre ili spontano. Ostvarujući bogatu i poticajnu glazbenu okolinu vlastitom djetetu analiziralo se djetetovo ponašanje prema razvojnim osobinama, dolazi li do odstupanja u ponašanju te smeta li ili obogaćuje djetetovu svakodnevnicu navedeno okruženje. Pri istraživanju glazbenih elemenata dijete je kroz igru osjetilo ritam što se manifestiralo pljeskanjem, njihanjem glave ili pokretima tijela. Pri stvaranju i izvođenju glazbe odnosno istraživanju instrumenata dijete je reagiralo na različite tipove glazbe i sviralo na jednostavnim instrumentima.
Sažetak (engleski) Environment and relationship quality influence development and upbringing od the child. A family is any safe, developmentally stimulating, nurturing community in which a child has at least one adult with whom he or she can develop an intimate relationship of trust and secure attachment. Various studies confirm that the fetus in the mother’s womb responds to external sounds, and babies in the first week of life can even hear and differ pitch. Music is therefore an indispensable means of education whose purpose is to develop in children, among other things, a sense of beauty. In order for a child's development to be possible from an early age, the environment has a great influence and responsibility for the development of the child's musical abilities.
The aim of this paper is to investigate the reactions of a ten-month-old child to the musical environment. Exploring musical instruments and spending time in a musically stimulating environment, the child experienced movement with music, explored and recognized voices, and explored sounds using instruments. All activities were organized in the form of play or spontaneously. While exploring the musical elements, the child felt the rhythm through play, which was manifested by clapping, shaking his head or body movements. When creating and performing music, researching instruments, the child reacted to different types of music and played simple instruments.
Recent research makes it possible to research and monitor fetus development. The problem starts when it is necessary to find data on research in infancy, and not related to medical research devices of the modern age. By creating a rich and stimulating musical environment for one's own child, an attempt was made to analyze the child's behavior according to developmental characteristics, whether there is a deviation in behavior and whether the child's environment disturbs or enriches the child's everyday life.
Ključne riječi
razvoj djeteta
desetomjesečno dijete
glazbeno okruženje
utjecaj glazbe
istraživanje
Ključne riječi (engleski)
child development
ten-month-old child
musical environment
music influence
exploration of musical instruments
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:882158
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-05-27 07:52:35