Naslov Sagorijevanje na poslu odgojitelja u odnosu na izvore stresa i podrške
Naslov (engleski) Early Childhood Teacher Burnout in Relation to Risk and Protective Factors
Autor Ivana Puškarić
Mentor Daria Rovan (mentor)
Član povjerenstva Diana Olčar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ema Petričević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Daria Rovan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Psihologija rada
Sažetak Sindrom sagorijevanja nastaje nakon neuspješnog dugotrajnog suočavanja s profesionalnim stresom. Pojavljuje se na poslovima koji zahtijevaju rad s ljudima i značajnu količinu emocionalnog ulaganja, empatije, osobne uključenosti i intrinzične motivacije, a istovremeno nisu jako dobro plaćeni, kao što je posao odgojitelja. Cilj istraživanja bio je utvrditi u kojoj mjeri odgojitelji i odgojiteljice doživljavaju simptome sagorijevanja na poslu ovisno o radnom stažu, izvorima stresa, osjećaju
... Više samoefikasnosti u radu te dostupnim izvorima podrške. Podaci su sakupljeni metodom online anketnog upitnika, a rezultati pokazuju da je doživljaj sagorijevanja statistički značajno povezan sa svim ispitivanim faktorima. Među skupinama odgojitelja podijeljenim prema duljini radnog staža potvrđene su značajne razlike za sve pokazatelje sagorijevanja: opće sagorijevanje, sagorijevanje u radu s djecom i ukupan rezultat na skali sagorijevanja. Vidljive su značajne razlike između dviju skupina odgojitelja različitog radnog staža pri sagorijevanju vezanom za rad s djecom. Pri tome se pokazalo da je sagorijevanje značajno niže kod odgojitelja na početku karijere (0-5 godina) u odnosu na odgojitelje srednje duljine staža (11-20) te odgojitelje pri kraju karijere (31 i više). Izloženost različitim izvorima stresa je u pozitivnoj korelaciji sa sagorijevanjem, a od toga su uvjeti rada i međuljudski odnosi u umjerenoj korelaciji s izraženošću sindroma sagorijevanja, dok su rad s djecom i suradnja s roditeljima u niskoj korelaciji. Samoefikasnost odgojitelja i sagorijevanje u negativnoj su korelaciji, pri čemu je osjećaj samoefikasnosti pri upravljanju ponašanjem u najvišoj korelaciji s doživljajem sagorijevanja. Dostupnost izvora podrške u negativnoj je korelaciji sa sagorijevanjem, pri čemu je sagorijevanje odgojitelja u najvećoj mjeri povezano s nedostatnom podrškom stručnog tima. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Burnout syndrome occurs after unsuccessful long-term coping with an occupational stress. It is common in jobs that require working with people and demand a significant amount of emotional investment, empathy, personal involvement and intrinsic motivation, but at the same time are not very well paid, as it is case with early childhood teachers. The aim of this master's thesis „Early Childhood Teacher Burnout in Relation to Risk and Protective Factors“ survey was to determine the extent
... Više to which early childhood teachers experience burnout symptoms at work regarding work experience, risk factors, self-efficacy and protective factors. The results of the online survey showed that the experience of burnout is in statistically significant correlation with all examined factors. Significant differences between groups of work experience were confirmed for all indicators of burnout: general burnout, burnout in working with children and the total result on the burnout scale. Significant differences are visible between the two groups of educators with different work experience in burnout related to working with children. Burnout is significantly lower among early childhood teachers at the beginning of their careers (0-5) comparing to early childhood teachers with medium length of work experience (11-20) and those at the end of their careers (31 and more years). Research showed that exposure to different risk factors is in positive correlation with burnout and that working conditions and interpersonal relationships are moderately correlated with burnout syndrome, while working with children and cooperation with parents are in low correlation. Participants’ self-efficacy and burnout are negatively related, with self-efficacy in behavioral management in a highest correlation. Availability of protective factors is in negative correlation to syndrome, most notably with insufficient support of the expert team. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
izvori podrške
izvori stresa
odgojitelj
samoefikasnost
sindrom sagorijevanja
Ključne riječi (engleski)
burnout syndrome
early childhood teacher
protective factors
risk factors
self-efficacy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:533001
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-06-14 09:10:14