Naslov Zadovoljstvo suradnjom roditelja djece s teškoćama i djelatnika predškolskih odgojno - obrazovnih ustanova
Naslov (engleski) Satisfaction with the cooperation of parents of children with disabilities and employees of preschool educational institutions
Autor Ivona Zelčić Pavliček
Mentor Tea Pahić (mentor)
Mentor Zlatko Bukvić (sumentor)
Član povjerenstva Ivana Nikolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tea Pahić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Bukvić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Sažetak Modernizacija i promjene u suvremenom društvu ne ostavljaju po strani obitelj ni predškolske ustanove; kao ni odgojitelje i stručne djelatnike predškolskih odgojno – obrazovnih ustanova. Ona zahtjeva nužnu prilagodbu svih sudionika procesa novim situacijama kako bi se djeci s teškoćama osigurao kvalitetan i individualni pristup. Nastojimo li ispuniti određene kriterije samovrednovanja i biti spremni na promišljanje vlastite prakse, biti otvoreni za komunikaciju i uspostavljanje suradnje; samo iz takvog partnerskog odnosa proizlazi dobrobit djeteta koje podrazumijeva kvalitetan odgoj, napredovanje i cjeloviti razvoj.
Suradnja i partnerstvo su najvažniji odnosi između odgojno – obrazovne ustanove i obitelji. Njime se pospješuje odgoj i obrazovanje djeteta čime se značajno utječe na djetetov kvalitetniji razvoj i napredovanje kako u predškolskoj ustanovi, tako i u obiteljskoj zajednici. Suradnja između obitelji i odgojno – obrazovnih djelatnika postoji kad je prisutno uzajamno poštovanje, dijeljenje informacija, osjećaja i vještina dogovaranje i zajedničko odlučivanje između osoba koje izgrađuju partnerstvo. Partnerstvo i suradnja važni su za pravilan razvoj djeteta a da bi takav odnos rezultirao zadovoljstvom svih sudionika, mora ga karakterizirati povjerenje, poštenje, otvorena komunikacija, spremnost na aktivno slušanje i dijeljenje informacija, neosuđivanje i prihvaćanje. U ovom radu opisani su oblici suradnje koje roditelj djeteta s teškoćama koristi u interakciji sa odgojiteljima i stručnim djelatnicima ustanove. Opisuju se postojeći oblici suradnje koji su podijeljeni na suvremene i tradicionalne, ali i prepreke koje mogu proizaći iz uspostavljanja kvalitete odnosa roditelj – dijete – predškolska ustanova. Također, nakon provedene ankete u dječjem vrtiću Panda doznajemo koji oblik suradnje odgojitelji smatraju najkompetentnijim a koji ne zadovoljavajućim.
Kako bi se ostvario suradnički odnos koji proizlazi obostranim zadovoljstvom roditelja djece s teškoćama i djelatnika predškolskih odgojno – obrazovnih ustanova cilj ovog rada je potaknuti na što bolju suradnju s obitelji koja podrazumijeva uključenost oba roditelja, a odgojiteljeva je uloga da kroz dvosmjernu komunikaciju neprestano obiteljima nudi različite oblike suradnje s vrtićem, tj. djelatnicima predškolskih ustanova.
Sažetak (engleski) Modernization and changes in modern society do not leave aside families or preschools; as well as educators and professional employees of preschool educational institutions. It requires the necessary adaptation of all participants in the process to new situations in order to ensure a quality and individual approach to children with disabilities. Do we strive to meet certain criteria of self-evaluation and be willing to reflect on our own practice, be open to communication and establish cooperation; only from such a partnership does the welfare of the child arise, which implies quality upbringing, progress and holistic development.
Cooperation and partnership are the most important relations between the educational institution and the family. It improves the upbringing and education of the child, which significantly affects the child's better development and progress both in preschool and in the family community. Cooperation between families and educators exists when there is mutual respect, sharing information, feelings and skills, negotiation and joint decision-making between the people who forge the partnership. Partnership and cooperation are important for the proper development of the child and for such a relationship to result in the satisfaction of all participants, it must be characterized by trust, honesty, open communication, willingness to actively listen and share information, non-judgment and acceptance. This paper describes the forms of cooperation that a parent of a child with disabilities uses when interacting with educators and professional employees of the institution. The existing forms of cooperation are described, which are divided into modern and traditional, but also obstacles that may arise when establishing a quality relationship among the parent, the child and the preschool institution. Also, after conducting a survey in the Panda kindergarten, we find out which form of cooperation parents consider the most competent and which unsatisfactory.
In order to achieve a cooperative relationship resulting from mutual satisfaction of parents of children with disabilities and employees of preschool educational institutions, the aim of this paper is to encourage better cooperation with the family, which involves both parents, and it is the educator's responsibility to offer different forms of cooperation with the kindergarten, i.e. employees of preschool institutions.
Ključne riječi
Obitelj
dobrobit djeteta
suradnja
partnerstvo
odgojno – obrazovna ustanova
Ključne riječi (engleski)
family
child welfare
cooperation
partnership
educational institution
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:400595
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-07 09:05:19