Naslov Dijete i lutka- Oblikovanje lutaka za odgojno obrazovni rad
Naslov (engleski) Child and doll- Designing dolls for educational work
Autor Patricija Božić
Mentor Antonija Balić-Šimrak (mentor)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Lutkarstvo
Sažetak Svrha ovog rada je približiti scensku umjetnost lutkarsto odgojiteljima, roditeljima i djeci. Povijest lutkarstva i lutaka ima veliku važnost u shvaćanju dječjeg poimanja scenske lutke. Lutkarske predstave su glavno sredstvo u emotivnom sazrijevanju djece. Odgojitelj u odgojnoj skupini svakodnevno koristi lutke u svojem radu tako da dijete shvaća lutku kao prijateljicu koja mu je uvijek blizu te joj se može povjeriti i riješiti svoje unutarnje borbe. Gotovo svi predmeti u dodiru s djecom mogu poslužiti kao lutka. Lutka potiče djecu na razvoj smisla za uzajamnost, solidarnost, pravednost i suradnju. Scenska lutka je temeljno izražajno sredstvo
svakog djeteta. Postoji više vrsta lutaka, a u ovome radu stavljen je naglasak na proces izrade lutaka i scenografije za dječju predstavu. Prikazani su detaljni koraci u izradi lutaka i scenografije. Predstava se sastoji od tri lutke koje štite prirodu i dive se ljepoti prirode. Tema ove predstave je ekološkog karaktera i izvode ju odgojitelji u dječjem vrtiću. Lutka je važan dio djetetovog odrastanja jer pokreće djetetov misaoni i emocionalni svijet te razvija maštu. U predškolskom razdoblju djetovog života prisutna je simbolička igra. Kroz igru lutkom dijete sudjeluje u zamišljenom svijetu koji sam kreira. Djetetu mlađe predškolske skupine bitna je manipulacija lutkom, a djetetu starije predškolske skupine lutka je bitna za scenski izraz. Lutka ima pozitivne učinke na djetetov emocionalni i socijalni razvoj. Interakcijom sa lutkama razvija verbalnu komunikaciju koja ima veliki učinak na razvoj pozitivne slike ličnosti, samostalnosti, socijalne kompetencije i stvaralaštva. Unutar predškolskog razvoja važno je da se zadovolje sve djetetove potrebe kako bi se postigao najbolji mogući razvoj.
Sažetak (engleski) The purpose of this work is to bring puppetry performing arts closer to educators, parents and children. The history of puppetry and puppets is of great importance in understanding children’s understanding of the stage puppet. Puppet shows are a major tool in children’s emotional maturation. The educator in the educational group uses puppets in his work on a daily basis so that the child understands the puppet as a friend who is always close to him and can confide in her and resolve his inner struggles. Almost all objects in contact with children can serve as a doll. The doll encourages children to develop a sense of reciprocity, solidarity, justice and cooperation. The stage puppet is a fundamental means of expression of every child. There are several types of puppets, and in this paper the emphasis is placed on the process of making puppets and scenography for children’s play. Detailed steps in making puppets and scenography are shown. The play consists of three puppets that protect nature and admire the beauty of nature. The theme of this play is of an ecological character and is performed by educators in kindergarten. A doll is an important part of child's growing up because it triggers the child's mental and emotional world and develops the imagination. Symbolic play is present in the preschool period of child's life. Through playing with a doll, the child participates in an imaginary world that he creates himself. A puppet manipulation is important for a child of a younger preschool group, and a puppet is important for a child of an older preschool group. A doll has positive effects on a child's emotional and social development. By interacting with puppets, he develops verbal communication thah has a great effect on the development a positive image of personality, independence, social competence and creativity. Within preschool development, it is important to meet all of a child's needs in order to achieve the best possible development.
Ključne riječi
dječji razvoj
scenska lutka
predstava
scenografija
Ključne riječi (engleski)
child development
stage puppet
play
scenography
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:161282
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-07 10:08:35