Naslov Poučavanje glazbeno-izvođačkih vještina studenata učiteljskih studija
Naslov (engleski) Instructing students of education degree on music-performing skills
Autor Magdalena Šutalo
Mentor Tamara Jurkić-Sviben (mentor)
Član povjerenstva Blaženka Bačlija Sušić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Jurkić-Sviben (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dubravko Fiolić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost
Sažetak Ovaj diplomski rad primarno se bavi načinima poučavanja glazbeno-izvođačkih vještina studenata učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj. Nadalje, o poučavanju glazbe u osnovnim školama te razvoju kompetencija u glazbenom obrazovanju budućih učitelja. Sam rad podijeljen je u dva dijela, a to su teorijski i empirijski dio. U teorijskom dijelu rada donose se osnovni pojmovi značajni za razumijevanje i organizaciju nastave glazbe u glazbenim i osnovnim školama, zatim je prikazan nastavni predmet Glazbena kultura te njegovi odgojno-obrazovni ciljevi. Posebna pozornost usmjerena je na obrazovanje učitelja u području glazbeno-izvođačkih vještina, a tu pripadaju vještina sviranja i glazbena pismenost. Za potrebe razumijevanja načina poučavanja glazbeno-izvođačkih vještina studenata učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj, napravljena je usporedba studijskih opisa predmeta za kolegije Glazbeni praktikum/Sviranje/Instrumentalni i Vokalno-instrumentalni praktikum. Pobliže je objašnjen razvoj kompetencija u glazbenom obrazovanju budućih učitelja uz prikaz dosadašnjih istraživanja nastave glazbe u osnovnoj školi.
Drugi dio rada prikazuje rezultate istraživanja koje je provedeno u online formatu na uzorku (N=109) studenata 4. i 5. godine učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj. Cilj istraživanja bio je ispitati mišljenje studenata 4. i 5. godine učiteljskih studija u Republici Hrvatskoj te njihovo zadovoljstvo načinom poučavanja glazbenog instrumenta tijekom studija. Nadalje se ispitivala opravdanost ECTS bodovnog opterećenja kolegija Glazbeni praktikum, dok je treće pitanje ispitivalo stavove i iskustva studenata vezane uz vještine sviranja i pjevanja. Na temelju dobivenih rezultata istraživanja moguće je zaključiti da su studenti većinom zadovoljni načinom poučavanja glazbenog instrumenta tijekom studija te da se osjećaju kompetentno kada na satu Glazbene kulture sviraju glazbeni instrument. Međutim, većina ispitanika smatra da broj ECTS bodovnog opterećenja Glazbenog praktikuma/Sviranja/Instrumentalnog i Vokalno-instrumentalnog praktikuma ne opravdava njegovu zahtjevnost. Utvrđeno je da bi se studenti osjećali još sigurnije i kompetentnije za sviranje glazbenog instrumenta u nastavi kada bi se satnica Glazbenog praktikuma povećala ili kada bi se vokalno-instrumentalna nastava provodila kroz dulje vremensko razdoblje tijekom cijelog studiranja.
Sažetak (engleski) This thesis deals with the ways of teaching music performance skills on the faculties of Teacher education in the Republic of Croatia. Furthermore, it deals with the teaching of Music in primary schools and the development of competencies in music education of future teachers. The thesis itself is divided into two parts, the theoretical and the empirical part. The theoretical part of the thesis brings the basic concepts important for the understanding and organization of Music teaching in music and primary schools. Moreover, the description of the subject Music is given which is followed by the educational goals of the subject Music. At last, it explains what teacher education is like in the field of music-performing skills and that includes playing skills and musical literacy. For the purposes of understanding the way of teaching music-performing skills to students of teacher education in the Republic of Croatia, a comparison of study descriptions of subjects for the courses Music Practicum / Playing / Instrumental and Vocal-Instrumental practicum was made. The development of competencies in music education of future teachers is explained in more detail, with a review of previous research on music teaching in primary school.
The second part of the thesis presents the results of research in an online format on a sample (N = 109) of students in the 4th and 5th year of Teacher education in the Republic of Croatia. The aim of the research was to examine the opinion of students in the 4th and 5th year students of faculties of Teacher education in the Republic of Croatia and their satisfaction with the way of teaching a musical instrument during their studies. Furthermore, the justification of the ECTS credits concerning the course Music Practicum was examined alongside the attitudes and experiences of students related to the skills of playing and singing. Based on the obtained research results, it can be concluded that the students are mostly satisfied with the way of teaching a musical instrument during their studies and that they feel competent when they play a musical instrument in the Music class. However, most respondents believe that the number of ECTS credit of the Music Practicum / Playing / Instrumental and Vocal-Instrumental practicum do not justify its difficulty. It was found that students would feel even safer and more competent to play a musical instrument in class if the hourly rate of the Music Practicum was increased or when vocal-instrumental classes would be conducted throughout their studies.
Ključne riječi
glazbeno-izvođačke vještine
glazbene kompetencije
studenti primarnog obrazovanja
Ključne riječi (engleski)
music-performing skills
musical competencies
primary education students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:310018
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: njemački jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-08 09:06:12