Naslov Medijska kultura u razrednoj nastavi
Naslov (engleski) Media Culture in Primary School
Autor Patricia Mužar
Mentor Astrid Nox (mentor)
Član povjerenstva Marina Gabelica (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Gregurić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Astrid Nox (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Mediji imaju važnu ulogu u današnjem društvu, a za njih se vežu i pojmovi medijske kulture i medijske pismenosti. Putem medija dobivamo različite informacije i sadržaje, a sve više su im izložena i djeca pa je zato važno znati kritički promišljati o njima te odijeliti korisne i one manje korisne sadržaje. Također, važno je znati način na koji mediji funkcioniraju te osnovna načela medijske pismenosti. U ovom radu obrađuje se pojam medija, razvoj medija kroz povijest, medijska pismenost, daje se podjela medija te pozitivne i negativne strane utjecaja istih. U nastavku, rad se bavi zastupljenošću medijskih sadržaja u obrazovanju te na koji se način izvodi nastava medijske kulture u razrednoj nastavi. Postoji Nastavni plan i program koji je trenutno u upotrebi te prijedlog novog kurikuluma. Cilj ovog rada je usporediti medijske sadržaje u Nastavnom planu i programu za osnovne škole s prijedlozima novih kurikuluma. S obzirom da prijedlog novog kurikuluma donosi poboljšanja u obrazovni sustav, pretpostavlja se da će se povećati broj medijskih sadržaja. Medijska kultura dio je nastavnog predmeta Hrvatski jezik i u starom i u novom kurikulumu, samo što se u novom kurikulumu naziva Kultura i mediji. Usporedivši stari i novi kurikulum predmeta Hrvatski jezik, vidljivo je da u novom kurikulumu ima više medijskih sadržaja te se oni svaku godinu produbljuju. Za razliku od starog kurikuluma, u novom se učenici i u ostalim nastavnim predmetima upoznaju s medijskim sadržajima. Pitanje je treba li se medijska kultura uvesti kao zaseban predmet ili se izvoditi u sklopu svih ostalih nastavnih predmeta.
Sažetak (engleski) The media has an important role in today's society, and the notions of media culture and media literacy are also connected to them. Through the media, we receive various information and content, and children are increasingly exposed to it, so it is important to know how to think critically about them and to separate useful and less useful content. It is also important to know the way the media works and the basic principles of media literacy. This paper deals with the concept of media, media development through history, media literacy, the division of media and their positive and negative sides. In addition, the paper deals with the representation of media content in education and how media culture is taught in the classroom. There is a Curriculum that is currently in use and a proposal for a new curriculum. The aim of this paper is to compare the media content in the Curriculum for primary schools with the proposals of new curricula. Given that the proposal of the new curriculum brings improvements to the education system, it is assumed that the number of media content will increase. Media culture is part of the subject Croatian language in both the old and the new curriculum, except that in the new curriculum it is called Culture and Media. Comparing the old and the new curriculum of the subject Croatian language, it is evident that the new curriculum has more media content and it is expanding every year. Unlike the old curriculum, in the new one, students are introduced to media content in other subjects as well. The question is whether media culture should be introduced as a separate subject or performed as part of all other subjects.
Ključne riječi
mediji
medijski sadržaji
medijska pismenost
kurikulum
Ključne riječi (engleski)
media
media content
media literacy
curriculum
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:969346
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-08 10:10:45