Naslov Lutke i njihova primjena u vrtiću
Naslov (engleski) Dolls and their application in kindergarten
Autor Natalija Fruk
Mentor Marijana Županić Benić (mentor)
Član povjerenstva Antonija Balić-Šimrak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Morana Varović Čekolj (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Županić Benić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Lutkarstvo
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ovaj završni rad govori o lutkama koje se koriste u ranom i predškolskom
odgoju i obrazovanju. Počevši od prošlosti i samog podrijetla lutaka, te njihovim
brojnim vrstama, navedene su glavne podjele lutaka i najpoznatije vrste unutar tih
podjela. One se razlikuju po izgledu, načinu izrade, materijalima, veličini, obliku i
načinu animiranja. Svaka lutka je sama po sebi jedinstvena i posebna. Iako su
naizgled različite, njihova glavna uloga je ista, da im se uz pomoć lutkara/animatora
udahne život. Lutkar može biti bilo tko - od djeteta do odrasle osobe. On je kreativno i
maštovito biće koje uz pomoć svoje lutke može učiniti što god poželi. Lutke ponajviše
imaju korist u radu s djecom rane i predškolske dobi. One utječu na njihov cjelokupni
razvoj - socijalni razvoj, emocionalni razvoj, potiču samostalnost, stvaralaštvo i
razvoj pozitivne slike o sebi. Uz njih se djeca osjećaju sigurno, djeluju za njih kao
neka vrsta utočišta. One ih uveseljavaju, tješe, brinu o njima. Djeca se lakše otvaraju
lutkama, komuniciraju preko njih i tako izgrađuju međusobne odnose s odraslima i
vršnjacima. Uz djecu i odgojitelje, lutke su također članovi odgojno-obrazovnih
skupina. Odgojitelji koji u svom radu koriste lutke lakše se zbližavaju s djetetom i
upoznaju svako dijete individualno. Lutke im pomažu u stjecanju dječjeg povjerenja,
za lakšu komunikaciju i komunikaciju o problemima, ali i za stvaranje pozitivnog i
ugodnog ozračja u kojem se svako dijete osjeća važno i sigurno.
Sažetak (engleski) This final paper is about dolls which are used in early and preschool education.
Starting from the past and the very origin of dolls and their many types. The main
divisions of puppets and the most famous species within these divisions are listed.
They are differ by appearance, method of production, materials, size, shape and
method of animation. Each doll is unique and special by itself. Although they are
seemingly different, their main role is the same, to breath them life with the help of
puppeteers or animators. A puppeteer can be anyone - from a child to an adult. He is a
creative and imaginative being who, whit the help of his doll, can do whatever he
wants. Dolls have mostly benefits in work with children of early and preschool age.
They affect their overall development - social development, emotional development,
encourage independence, creativity and the development of positive self-images. With
dolls children feel safe. They act for them as a kind of refuge. They make them happy,
comfort them and care about them. Children find it easier to open up to dolls, they
communicate through them and that’s how they build relationships with adults and
peers. With children and preschool teachers, dolls are also members of educational
groups. Preschool teachers who use dolls in their work find it easier to get closer and
get to know each child individually. Dolls help them gain children’s trust, foe easier
communication about stuff and problems, but also for creating a positive and pleasant
atmosphere in which every child feels important and safe.
Ključne riječi
lutkarstvo
lutka
lutkar
dječji razvoj
Ključne riječi (engleski)
puppetry
puppet
puppeteer
child development
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:314579
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-08 10:51:48