Naslov Roditelji kao poticatelji dječjega jezičnog razvoja
Naslov (engleski) Parents as promoters of children's language development
Autor Margareta Bičak
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Na dječji jezični razvoj utječu mnogi čimbenici, kao što su spol djeteta, redoslijed rođenja, odgojitelji, a kao najvažniji tu su roditelji. Oni su s njim od samog rođenja stoga nije čudno da je njihov utjecaj najveći. Roditelji moraju djetetu omogućiti što više iskustva i situacija koje uključuju govor, odnosno stvoriti poticajnu okolinu, ali i biti govorni model.
Ovaj rad bavi se ispitivanjem roditeljskih navika u poticanju dječjega jezičnog razvoja te njihovim stavovima o njegovoj važnosti. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi svjesnost o važnosti jezičnog razvoja i načinima njegovog poticanja te navike roditelja kod poticanja jezičnog razvoja djeteta.
U istraživanju je korišten anketni upitnik koji se sastojao od tri dijela. U prvom dijelu ankete od ispitanika su se tražili podaci o spolu, dobi, stupnju obrazovanja, sastavu obitelji u kojoj žive, broju djece u obitelji, koliko vremena u danu provode s djecom, smatraju li da kao roditelj imaju utjecaj na dječji jezični razvoj, a ako smatraju, na koji način potiču dječji jezični razvoj. Drugi se dio sastojao od 14 pitanja o navikama roditelja i njihove djece koje se tiču poticanja jezičnog razvoja. Učestalost je ispitana Likertovom skalom s pet stupnjeva. Treći dio sastojao se od 14 tvrdnji na kojima je bilo potrebno označiti stupanj slaganja s tvrdnjom. Korištena je također Likertova skala s pet stupnjeva.
Rezultati istraživanja pokazali su da roditelji potiču dječji jezični razvoj mnogim navikama i da su svjesni važnosti poticanja dječjega jezičnog razvoja, kao i načina kojima to mogu činiti.
Sažetak (engleski) Children's language development is influenced by many factors such as the sex of the child, the order of birth, the educators, and the most important are the parents. They have been with him since birth so it is no wonder that their influence is greatest. Parents must provide the child with as many experiences and situations as possible that include speech, ie create a stimulating environment, but also be a speech model.
This paper examines parental navigation in encouraging children's language development and their views on its importance. The aim of this research was to determine the awareness of the importance of language development and ways of encouraging it, as well as the habits of parents in encouraging the language development of the child.
A survey questionnaire consisting of three parts was used in the research. In the first part of the survey, respondents were asked for the following data: gender, age, level of education, type of family in which they live, number of children in the family, how much time they spend with children, believe that as a parent they have an impact on children's language development. if so in what way.
The second part consisted of 14 questions about the habits of parents and their children regarding the promotion of language development. The frequency was examined on a five-point Likert scale (1-never, 2-rare, 3-occasional, 4-frequent, 5-always).
The third part consisted of 14 statements on which it was necessary to indicate the degree of agreement with the statement. A five-point Likert scale was used (1-I completely disagree, 2- I disagree, 3- I neither agree nor disagree, 4-I agree, 5-I completely agree).
The results of the research showed that parents influence children's language development through many navigations and that they are aware of its importance and the ways in which they can do so.
Ključne riječi
roditelji
svjesnost
dječji jezični razvoj
navike
poticanje
Ključne riječi (engleski)
parents
awareness
children 's language development
habits
encouragement
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:427196
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-08 11:11:19