Naslov "Obrnuta učionica" u nastavi hrvatskog jezika
Naslov (engleski) Filpped Classroom in Croatian Language Teaching
Autor Helena Šimunec
Mentor Vladimira Velički (mentor)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimira Velički (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Sažetak U ovome diplomskome radu govori se o pedagoškom konceptu obrnute učionice. U obrnutoj učionici zamijenjene su klasične učeničke aktivnosti; zadaci kojima su se učenici uglavnom bavili kod kuće postaju središnji dio nastave u obrnutoj učionici, a kod kuće se učenici pripremaju za nastavni sat. U početnom dijelu rada predstavit će se koncept i objasnit će se zadaće obrnute učionice. Uz ovaj koncept uvelike je vezano korištenje tehnologije pa učenicima u obrnutoj učionici često na raspolaganju stoji mnoštvo korisnih web alata koji im pomažu riješiti zadatke na drugačiji način, pomaže im sintetizirati ideje ili ih potiču na (su)kreiranje novih sadržaja. Jedan od glavnih ciljeva obrnute učionice jest poticanje odgovornosti za vlastito učenje, dok u nastavi obrnuta učionica ima cilj omogućiti dovoljno vremena i uvjete za istraživačku i problemsku nastavu, rad u grupama i suradničko učenje. Naime, učitelj se pomiče iz centralnog položaja nositelja nastavnog sata te je učiteljev predavački dio znatno reduciran. Učitelj u obrnutoj učionici je motivator i organizator te pomoć učenicima i osoba koja je odgovorna za stvaranje uvjeta te osigurava materijale za aktivno učenje. U središnjem dijelu rada dan je uvid u dosadašnje rezultate provedenih istraživanja primjene koncepta u školama i višem školstvu u svijetu. U svrhu davanja okvira za provedbu obrnute učionice u nastavi hrvatskoga jezika, opisani su korisni web alati i njihova moguća uloga u obrnutoj učionici i zadaci predviđeni za rad u njima. Također, opisana je uloga suradničkog učenja u primjeni koncepta u nastavi hrvatskoga jezika. Cilj ovog rada jest predstaviti mogućnosti i rezultate primjene pedagoškog koncepta obrnute učionice te njezine primjene u nastavi hrvatskoga jezika.
Sažetak (engleski) This master thesis discusses the pedagogical concept of the Flipped Classroom. In the Flipped Classroom, classic student activities have been replaced; the tasks that students mostly dealt with at home become a central part of teaching in the Flipped Classroom, and at home students prepare for the lesson. In the initial part, the concept will be presented and the tasks of the Flipped Classroom will be explained. This concept is largely related to the use of technology, so students in the Flipped Classroom often have a lot of useful web tools that help them solve tasks in a different way, help them synthesize ideas or encourage them to (co) create new content. One of the main goals of the Flipped Classroom is to encourage responsibility for one's own learning, while in teaching the Flipped Classroom aims to provide sufficient time and conditions for research and problem-based teaching, group work and collaborative learning. Also, the teacher moves from the central position during the lesson and the teacher's lecture part is significantly reduced. The teacher in Flipped Classroom is the motivator and organizer, the help to the students and the person who is responsible for creating the conditions and provides the materials for active learning. In the central part of the paper, an insight is given into the results of previous research on the application of the concept in schools and higher education in the world. In order to provide a framework for the implementation of the Flipped Classroom in Croatian language teaching, useful web tools and their possible role in the Flipped Classroom and the tasks envisaged for working in them are described. Also, the role of collaborative learning in the application of the concept in Croatian language teaching is described. The aim of this paper is to present the possibilities and results of the application of the pedagogical concept of the Flipped Classroom and its application in the teaching of the Croatian language.
Ključne riječi
obrnuta učionica
nastava hrvatskog jezika
pedagoški koncept
Ključne riječi (engleski)
Flipped Classroom
Croatian language teaching
pedagogical concept
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:093950
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-13 10:58:57