Naslov Važnost pokreta u odgoju i obrazovanju
Naslov (engleski) Importance of movement in education
Autor Sara Komerički
Mentor Višnja Rajić (mentor)
Član povjerenstva Alena Letina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Canjek Androić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Višnja Rajić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak U devetnaestom stoljeću javlja se težnja za promjenom školskoga sustava koji je do navedenoga razdoblja bio usmjeren na učitelja. Promjenama se željelo osigurati da se nastava usmjeri na učenika te da učenici na drugačiji način počinju usvajati znanja. Tada se javlja pokret reformske pedagogije kojemu je cilj nastavu organizirati tako da zadovoljava potrebe učenika. Švicarski pedagog Johann Heinrich Pestalozzi prepoznaje dječje potrebe i svrstava ih u tri područja koja je nužno zadovoljiti kako bi dijete uspješno raslo. Navedena područja razvoja su glava, srce i ruke. Ta će područja kasnije postati motom pravca reformske pedagogije u kojem su se istakli: Friedrich Fröbel, Maria Montessori i Rudolf Steiner. Oni su naglašavali važnost praktičnoga rada, učenja kroz igru i pokret. Igra je pri tome bila ugodna, dobrovoljna, smislena i spontano odabrana aktivnost. Nastavu su usmjerili na učenike koji su postali subjektima raznovrsnih aktivnosti.
Važnost učenja kroz igru i pokret uočili su i mnogobrojni programi poput Brain Gym metode i NTC sustava učenja kod kojih možemo uočiti ideje pedagoga reformske pedagogije. Brain Gym metoda koristi pokret prilikom istraživanja integracije čitavog mozga u svrhu oslobađanja od stresa i maksimiziranja punog potencijala učenja. Cilj metode je potaknuti iskustvo učenja cijelim mozgom. NTC sustav učenja je program koji je nastao povezujući znanja iz medicine i pedagogije, njime su se željele razviti kognitivne sposobnosti djece. Cilj programa je naučiti djecu da misle i pripremiti ih za buduće tržište rada. Oba programa usmjerena su na dijete i dječji razvoj, posebno razvoj mozga pomoću pokreta. Omogućuju veliki napredak djece na svim područjima razvoja, ali najviše na kognitivnom.
Sažetak (engleski) In the nineteenth century a tendency to change the school system appeard. Until that period it was focused on the teacher. The changes were intended to ensure that teaching is student-centered and that students begin to acquire knowledge in a different way. In that time movement of reform pedagogy appeared. Movement aims to organize teaching to meet the needs of students. Swiss educator Johann Heinrich Pestalozzi recognizes children's needs and classifies them into three areas that must be met in order for a child to grow successfully. These areas of development are the head, heart and arms. These areas would later become the motto of reform pedagogy in which the following stood out: Friedrich Fröbel, Maria Montessori and Rudolf Steiner. They emphasized the importance of practical work, learning through play and movement. The game was a pleasant, voluntary, meaningful and spontaneously chosen activity. Classes were focused on students who became subjects of various activities.
The importance of learning through play and movement has also been noticed by many programs such as the Brain Gym and the NTC Program. In taht programs we can recognise ideas of pedagogues of reform pedagogy. Brain Gym uses movement when exploring the integration of the whole brain in order to relieve stress and maximize the full potential of learning. The goal of the method is to encourage learning experience with whole brain. The NTC Program is a program that was created by combining knowledge from medicine and pedagogy. It was intended to develop children's cognitive abilities. The goal of the Program is to teach children to think and prepare them for the future labor market. Both programs are focused on children and child development, especially brain development through movement. They enable great progress of children in all areas of development, but mostly in cognitive.
Ključne riječi
reformska pedagogija
kretanje
učenje kroz igru
učenje kroz pokret
razvoj kognitivnih sposobnosti
Ključne riječi (engleski)
reform pedagogy
movement
learninig through play
learning through movement
development of cognitive abilities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:359429
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-14 09:03:32