Naslov Psihološki učinak tjelesne aktivnosti na djecu
Naslov (engleski) Psychological effect of physical activity on children
Autor Antea Mitar
Mentor Snježana Mraković (mentor)
Član povjerenstva Ivana Nikolić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Srna Jenko Miholić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Snježana Mraković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Cilj ovog diplomskog rada bio je ustvrditi kako i na koji način tjelesna aktivnost djeluje na psihu djece. U radu se pisalo o djelovanju tjelesne aktivnosti na cjelokupan razvoj djece, a posebice na njihov mentalni razvoj. Naime, tjelesna aktivnost ublažava stres, tjeskobu, podiže raspoloženje te poboljšava samopoštovanje i mentalne sposobnosti . Postoje i brojni dokazi koji nam govore da tjelesna aktivnost pridonosi boljitku i održavanju mentalnih sposobnosti. Neka istraživanja ukazuju na to da program tjelesne aktivnosti u trajanju od dva tjedna, najmanje, poboljšava učinkovitost u donošenju odluka, poboljšava procesiranje različitih informacija te sposobnost učenja. Također može poboljšati sposobnost usmjeravanja pažnje, organiziranje vremena, planiranja te radno pamćenje. Mnogi nas stručnjaci upozoravaju da imamo dva problema koja su nastala u suvremenom načinu života. Prvi se problem odnosi na to da su današnja djeca previše zaokupljena digitalnim svijetom. Iz toga razloga nastaje drugi problem odnosno nedovoljna tjelesna aktivnost djece. Djeca mnogo vremena provode u sjedećem položaju, što za pronalazak najboljeg rješenja kako to smanjiti predstavlja velik izazov za današnje učitelje. Mi smo stvoreni kako bi se kretali, odnosno naše tijelo je tako izgrađeno. Ako djeci omogućimo bavljenje tjelesnom aktivnošću u djetinjstvu, to će im dati temelj za zdrav način života i usvajanje motoričkih sposobnosti koje su bitne u životu. Djeci treba naglasiti da je kretanje jako bitno, te da će kretanje pružiti razne mogućnosti u životu. Takvo gledište u radu s djecom olakšat će spoznaja da djece uživaju u kretanju i zapravo u onome što ono znači za njihov mentalni, tjelesni ili društveni razvoj. Od najranijih godina treba poticati bavljenje tjelesnom aktivnošću, ako se prije započne to je bolje, jer se tako brže i lakše usvajaju zdrave navike koje nam ostaju za cijeli život.
Sažetak (engleski) The aim of this thesis was to determine how and in what way physical activity affects the psyche of children. The paper wrote about the effect of physical activities on the overall development of children, and especially on their mental development. Namely, physical activity relieves stress, anxiety, lifts the mood and improves self-esteem and mental abilities. There is also ample evidence to tell us that physical activity contributes to the improvement and maintenance of mental abilities. Some research suggests that they program physical activities for two weeks, at least improve efficiency in decision-making, improve the processing of various information and learning abilities. The ability to direct attention, organize time, plan, and work memory can also be improved. Many of our experts warn that we have two problems that have arisen in the modern way of life. The first problem is that today’s children are too preoccupied with the digital world. For this reason, another problem arises, ie insufficient physical activity of children. Children spend a lot of time in a sitting position, which is a big challenge for today's teachers to find the best solutions to reduce. We are created to move, that is, our body is built that way. Enabling children to engage in physical activity in childhood will give them a foundation for a healthy lifestyle and the acquisition of motor skills that are essential in life. It should be emphasized to children that movement is very important, and that creation will provide various opportunities in life. Such a view in working with children will facilitate the realization that children enjoy movement and in fact what it means for their mental, physical or social development. From the earliest years, we should be encouraged to engage in physical activity, if it starts earlier, it is better, because it is faster and easier to adopt healthy habits that remain for life.
Ključne riječi
tjelesna aktivnost
mentalni razvoj
dijete
kretanje
zdrave navike
Ključne riječi (engleski)
physical activity
mental development
child
movement
healthy habits
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:503766
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-14 10:28:26