Naslov Mogućnosti prevencije problema u ponašanju u dječjem vrtiću
Naslov (engleski) Possibilities of preventing behavioral problems in ECEC institutions
Autor Marijana Pavlović
Mentor Dejana Bouillet (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Bukvić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dejana Bouillet (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Posebne pedagogije
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO) su u jedinstvenoj poziciji da djeci rane i predškolske dobi pruže odgovarajuću podršku putem osiguravanja uvjeta za prevenciju neželjenih smjerova razvoja djece i pružanja neposredne podrške djeci i njihovim obiteljima. Ovaj je rad usmjeren prikazu rezultata akcijskog istraživanja provedenog u jednoj ustanovi RPOO, u kontekstu prevencije njegove buduće socijalne isključenosti. Akcijsko istraživanje je temeljna strategija profesionalnog rasta koju se može općenito definirati kao individualno ili skupno ispitivanje vlastite profesionalne prakse u svrhu samo-unaprjeđivanja, čime se povećava vjerojatnost uspješnijeg učenja djece. S obzirom na uočene teškoće u socijalnom funkcioniranju jednog dječaka u odgojnoj skupini, odgojiteljica je zaključila da je važno prevenirati daljnji razvoj problema u ponašanju dječaka i utjecati na smanjivanje učestalosti manifestiranja neprihvatljivih ponašanja u odgojnoj skupini, osobito u odnosima s ostalom djecom. Zato je postavljen sljedeći cilj akcijskog istraživanja: Tijekom dva mjeseca primjenom Montessori metode i programa za socijalno-emocionalno učenje Uvažavanjem različitosti do kulture mira smanjiti učestalost manifestiranja neprihvatljivih ponašanja dječaka. Polazi se od pretpostavke da će pažnja usmjerena dječaku dovesti do promjene njegovog ponašanja. U istraživanju je korištena metoda promatranja, uz vođenje ček lista o učestalosti ponašanja dječaka na dnevnoj razini koja je osmišljena za potrebe ovog istraživanja, sukladno dječakovim problemima u ponašanju. Uz to, korištena je metoda samoprocjene u kojoj je dječak tijekom akcijskog istraživanja dva puta samostalno vrednovao vlastito ponašanje i zadovoljstvo boravkom u odgojnoj skupini. Aktivnosti su iz programa akcijskog istraživanja ilustrirane fotografijama i dječakovim radovima. Rezultati istraživanja ukazuju da primjena Montessori metode i programa za socijalno-emocionalno učenje Uvažavanjem različitosti do kulture mira doprinose smanjivanju problema u ponašanju i razvoju socijalnih vještina jednog dječaka. Za veće pomake u socijalnim odnosima i problemima u ponašanju potreban je dulji vremenski period kontinuiranog djetetovog boravka u dječjem vrtiću, primjena kvalitetne i inkluzivne prakse.
Sažetak (engleski) Early childhood education and care (ECEC) institutions are in a unique position to provide early childhood and preschool children with appropriate support by providing conditions for the prevention of unwanted directions of children's development and providing direct support to children and their families. This paper is aimed at presenting the results of action research proven in one institution of the ECEC, in the context of prevention of child's future social exclusions. Action research is a fundamental strategy of professional development that can be defined as an individual or joint examination of one's professional practices for self-improvement, thus increasing the likelihood of successful learning of children. Given the observed difficulties in the social functioning of one boy in the educational group, the educator came to a conclusion that it is important to prevent further developmental problems in the child's behaviour and the impact on reducing the frequency of inappropriate behavioural manifestations in the educational group, especially in relationships with other children. Therefore, the following goal of the action research was set: During two months, by applying Montessori methods and programs for social and emotional learning By respecting diversity to the culture of peace to reduce the frequency of manifestations of inappropriate behaviour of the child. The hypothesis is that the attention directed to the child will lead to changes in his behaviour. The research used an observation method, with a checklist of the frequency of the child’s behaviour daily designed for this research, following the boy's behavioural problems. In addition, a method of self-assessment was used during the action research in which the boy twice independently evaluated his behaviour and satisfaction with his stay in the educational group. The activities from the action research program are documented with photographs and the boy's projects. The results of the research indicate that the application of Montessori methods and programs for social-emotional learning By respecting diversity to a culture of peace contribute towards the reduction of behavioural problems and development of the child’s social skills. The requirement for greater improvement of the child’s social relations and behavioural problems requires a longer period of continuous stay in the kindergarten and application of quality inclusive practice.
Ključne riječi
ustanova RPOO
prevencija
problemi u ponašanju
akcijsko istraživanje
Ključne riječi (engleski)
ECEC institutions
prevention
behavioural problems
action research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:373034
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 07:29:39