Naslov Poticanje dječjega jezičnog razvoja čitanjem bajki
Naslov (engleski) Encouraging children's language development by reading fairy tales
Autor Ana Kerečeni
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Vladimira Velički (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija Razvojna psihologija
Sažetak Ovaj završni rad bavi se temom jezičnog razvoja djece predškolske dobi i mogućnostima njegova poticanja uporabom književnih tekstova, odnosno bajki. U radu se definira dječji govorno-jezični razvoj, opisuje se njegov kronološki tijek – predverbalna i verbalna faza. Rad također sagledava važnost govorno-jezičnog razvoja te se osvrće na sam proces usvajanja materinskog jezika. Rad polazi od definicije jezika, govora, govorno-jezičnog razvoja djece i verbalne i neverbalne komunikacije te se dotiče važnosti motiviranja i poticanja govorno-jezičnog razvoja u svrhu cjelovitoga govornog, kognitivnog, emocionalnog i spoznajnog razvoja djece rane dobi. Rano djetinjstvo i njegov uredan tijek iznimno su važni čimbenici ukupnog razvoja djece, pa i jezičnoga razvoja, a složeni proces razvoja započinje već u prenatalnom razdoblju. Kvalitetno okružje doma i podupiruća obitelj, institucionalno djetinjstvo i kompetentni odgojitelji iznimno su važni čimbenici djetetova razvoja jezika i govora, s obzirom na to da je taj proces najdinamičniji u prve tri godine djetetova života. Također, rad se dotiče bitnoga pitanja potrebe za poticanjem jezičnog razvoja korištenjem književnih tekstova namijenjenih ranom i predškolskom uzrastu. Po mnogim je svojim odlikama upravo bajka najprikladniji književno-umjetnički oblik za rad s djecom. Stoga se analiziraju pojedini elementi bajke, vrste bajke i važnost bajke za dječji spoznajni i jezični razvoj te se opisuju njezine mogućnosti u unaprjeđenju djetetova jezičnog izražavanja.
Zaključuje se da je poticajna okolina uistinu važna za djetetov sveukupan razvoj, uključujući i jezično-govorni. U tome i bajka može imati vrijednu ulogu, njezinim čitanjem i prepričavanjem, jezični se razvoj u djece rane i predškolske dobi itekako može podržati i unaprijediti.
Sažetak (engleski) This undergraduate thesis paper deals with the topic of language development of preschool children and the possibilities of encouraging it through using literary texts, that is fairy tales. The thesis paper defines a child's speech and language development, describes its chronological course from the preverbal phase with the initial cry to the verbal stage after the arrival of the first meaningful word. The paper also considers the importance of speech and language development and looks at mother tongue acquisition. The thesis paper starts with the definition of language and speech, clarification of speech-language development, and verbal and non-verbal communication. Also, the thesis paper touches on the importance of motivating and encouraging speech-language development for complete speech, cognitive, emotional, and cognitive development of young children. Early childhood and its orderly course are decisive factors in the overall development of children, as well as, language development, and the complex process of development which begins in the prenatal period. A quality home environment and a supportive family, institutional childhood, and competent educators are critical factors in a child's language and speech development, given that this process is most dynamic in the first three years of a child's life. Also, the paper touches on the crucial issue of the need to encourage language development through the use of literary texts intended for early and preschool age. According to many of its features, a fairy tale is the most suitable literary and artistic form to use while working with children. Therefore, individual elements of the fairy tale, types of fairy tales, and the importance of fairy tales for children's cognitive and language development are analyzed. Also, there has been an evaluation of the ability of a fairy tale to improve the child's language expression. It is concluded that the stimulating environment is crucial for the child's overall development, including language and speech. The fairy tale can also play a valuable role in this. By reading fairy tales and retelling the stories, the language development in children of early and preschool age can indeed be reinforced and improved.
Ključne riječi
dječji jezični razvoj
govor
poticajna okolina
predškolsko dijete
bajka
Ključne riječi (engleski)
children's language development
speech
stimulating environment
preschool child
fairy tale
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:414605
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica odgojitelj/odgojiteljica djece (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 09:16:34