Naslov Plesni sadržaji u primarnom obrazovanju
Naslov (engleski) Dance activities in primary education
Autor Barbara Fabijanec
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Badrić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-07-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj je ovog istraživanja ispitati stavove učitelja i učiteljica razredne nastave o pripremi i primjeni plesnih struktura u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture. Također, učitelji razredne nastave ispitani su anketom koja se sastojala od 17 pitanja o stavovima učenika i učenica razredne nastave te o stupnju zahtjevnosti usvajanja plesnih struktura za učenike i učenice na satovima Tjelesne i zdravstvene kulture. Ispitane su i razlike između spolova o motivaciji za plesne sadržaje, kao i o uspješnosti usvajanja plesnih struktura. Ples se pojavljuje rano u povijesti te ima veliki značaj za društvo. Ples je aktivnost koja ima brojne pozitivne učinke na čovjeka. Pozitivno utječe na njegov emocionalni razvoj, socijalni razvoj te na razvoj antropoloških obilježja. Plesne strukture provode se u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj na satu Tjelesne i zdravstvene kulture, a propisane su Nastavnim planom i programom za osnovne škole te kurikulumom za Tjelesnu i zdravstvenu kulturu. Tako učenici razredne nastave usvajaju razne plesne i ritmičke strukture, uključujući dječje plesove, narodne plesove, suvremene plesove te jednostavnije i složenije koreografije. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji razredne nastave imaju pozitivan stav prema primjeni plesnih sadržaja u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture te da ga redovito primjenjuju. Također, rezultati istraživanja su pokazali da i učenici i učenice imaju većinom pozitivan stav prema usvajanju plesnih sadržaja te da postoji razlika u motivaciji između spolova, točnije, učenice pokazuju veći interes za usvajanje plesnih struktura od učenika. Učitelji razredne nastave izjasnili su se kako je najčešći metodički organizacijski oblik rada u kojem provode sat plesnih sadržaja u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture grupni rad.
Sažetak (engleski) The aim of this research is to examine the attitudes of primary school teachers about the preparation and application of dance structures in the teaching of physical education. Furthermore, primary school teachers were asked about the attitudes of primary school students and whether the dance structure is difficult to learn for the both male and female students in physical education classes. Gender differences in motivation for learning dance structures, as well as the success of learning dance structures, were also examined. Dance appears early in history and has great significance for society. Dancing is an activity that has numerous positive effects on a person. It has a positive effect on the emotional development, social development and the development of anthropological characteristics. Dance structures are part of the physical education classes in primary schools. Primary school students adopt a variety of different dance and rhythmic structures, including children's dances, folk dances, contemporary dances, and both simple and more complex choreographies. The results of the research showed that primary school teachers have a positive attitude towards the application of dance content in the teaching of physical education and that they apply it regularly. Also, the results of the research showed that students have a mostly positive attitude towards the learning dance structures and that there is a difference in motivation between the genders, more precisely, female students show greater interest in adopting dance structures than male students. Primary school teachers stated that the most common methodological organizational form of work in which they teach dance structures is a group work.
Ključne riječi
ples
učenici primarnog obrazovanja
učitelji razredne nastave
Ključne riječi (engleski)
dance
primary school students
primary school teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:900712
Studijski program Naziv: Učiteljski studij; smjerovi: engleski jezik, njemački jezik Smjer: engleski jezik Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 10:06:31