Naslov Organizacijski oblici rada u predškolskom odgoju
Naslov (engleski) Organizational forms of work in preschool education
Autor Lorena Jaić
Mentor Ivan Prskalo (mentor)
Član povjerenstva Marija Lorger (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivan Prskalo (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Badrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2021-08-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Organizacijski oblici rada u planu i programu tjelesne i zdravstvene kulture (osnovnom i diferenciranom planu i programu) definirani su u skladu s ciljem i zadaćama predškolskog odgoja, a temelje se na konstantnom zadovoljavanju dječje urođene potrebe za kretanjem. Osnovni programi su sat tjelesne i zdravstvene kulture, jutarnje tjelesno vježbanje, mikropredah, makropredah, šetnje, izleti i priredbe, a diferencirani programi su zimovanja i ljetovanja. Cilj ovog diplomskog rada je utvrditi kolika je zastupljenost provođenja organizacijskih oblika rada u predškolskom odgoju. U istraživanju je sudjelovalo 41 odgojitelj, a podaci su prikupljeni pomoću online anketnog upitnika. Uzorkom varijabli pokrivena su tri područja ispitivanja. Prva se skupina sastoji od 4 nominalnih varijabli koje opisuju socio-demografska obilježja ispitanika. Druga skupina varijabli procjenjuje znanje, kompetencije te učestalost provođenja organizacijskih oblika rada odgojitelja. Treća skupina varijabli procjenjuje razloge neprovođenja organiziranog tjelesnog vježbanja.
Rezultati istraživanja pokazali su da odgojitelji premalo provode organizacijske oblike rada u području tjelesne i zdravstvene kulture. Sat tjelesne i zdravstvene kulture provodi se uglavnom samo jednom tjedno, dok neki odgojitelji uopće ne provode sat tjelesne i zdravstvene kulture. Ostali organizacijski oblici rada provode se u vrlo malim količinama. Odgojitelji smatraju za razlozi ne provođenja organiziranog tjelesnog vježbanja mogu biti negativan stav odgojitelja prema tjelesnom vježbanju, nedostatak motivacije, te nedostatci materijalnih, prostornih i sigurnosnih uvjeta.
Tjelesna aktivnost za djecu predškolske dobi jedan je od bitnijih čimbenika u njihovu razvoju. Potrebno je dodatno educirati odgojitelje te potaknuti njihovu svijest o važnosti i utjecaju provođenja organiziranog tjelesnog vježbanja na cjelokupan razvoj djeteta. Također je bitno poboljšati uvjete rada odgojitelja kako bi nesmetano provodili aktivnosti nužne za djecu predškolske dobi.
Sažetak (engleski) Organizational forms of work in the curriculum of physical education and health (basic and differentiated plan and program) are defined according to the goal and tasks of preschool education. They are based on constant satisfaction of a child’s innate need to move. Basic programs are physical education class, morning physical exercise, microbreak, macrobreak, walks, excursions and events. On the other hand, differentiated programs are summer and winter vacations. The aim of this graduate thesis is to determine the representation of organizational forms of work in preschool education. Exactly 41 educators took part in this research and data were collected using an online survey questionnaire. Three test areas were covered by a sample of variables. The first group consists of 4 nominal variables that describe the socio-demographic characteristic of the respondents. The second group of variables evaluates the knowledge, competencies and frequency of implementational of organizational forms of work of educators. The third group of variables assesses the reasons for not conducting organized physical exercise.
The research results showed that educators don’t carry out organizational forms of work in the field of physical education and health. Physical education class is usually held only once a week, while some educators don’t conduct even that minimal one class. Other organizational forms of work are carried out in very small quantities. Educators believe that the reasons for not conducting organized physical exercise may be a negative attitude of educators towards physical exercise, lack of motivation and lack of material, spatial and security conditions.
Physical activity is one of the most important factors in preschool children’s education. It is necessary to enable and further educate educators and encourage their awareness of the importance and impact of physical exercise on the overall development of the child. It is also very important to improve work conditions of educators so they could carry out the activities necessary for preschool children.
Ključne riječi
organizacijski oblici rada
tjelesno vježbanje
djeca predškolske dobi
odgojitelji
Ključne riječi (engleski)
organizational forms of work
physical exercise
preschool children
educators
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:115980
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-15 11:05:18