Naslov Elementi Reggio pedagogije u ustanovi ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Naslov (engleski) Elements Of Reggio Pedagogy In Early Childhood And Preschool Education Institution
Autor Katarina Čolak Kolić
Mentor Irena Klasnić (mentor)
Član povjerenstva Jasna Kudek Mirošević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đuranović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Klasnić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-02-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Društvene promjene iznjedrile su pojavu suvremenih alternativnih oblika ranog i predškolskog odgoja koji, za razliku od tradicionalnih oblika, podrazumijevaju proces dvosmjernog učenja između djeteta i odgojitelja. Najpoznatiji alternativni oblici pedagogije su pedagoška koncepcija Marie Montessori, Waldorfska pedagogija, Agazzi pedagogija i Reggio pedagogija. Jedan od najsuvremenijih i najpoznatijih modela alternativne pedagogije upravo je Reggio pedagogija čijom primjenom dijete razvija značajne kompetencijske vještine za daljnji rast i razvoj. Najpoznatiji elementi Reggio pedagogije u ranom i predškolskom odgoju su stvaranje pozitivne slike djeteta kao kompetentnog bića, uloga prostora i okruženja kao trećeg odgojitelja, suradnja između djece, roditelja i odgojitelja kroz partnerstvo u učenju, odstupanje od kurikuluma obrazovanja, dokumentiranje procesa učenja,učenje kroz projektni pristup i simbolički jezici djeteta.
U ovom istraživanju autorica analizira elemente Reggio pedagogije i njihov utjecaj na razvoj djeteta u okviru ranog i predškolskog odgoja u dječjem vrtiću Mali istraživač koji radi po konceptu i vrijednostima Reggio pedagogije. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom (N =40) o poznavanju elemenata i vrijednosti Reggio pedagogije u ranom i predškolskom odgoju koji je upućen prema odgojiteljima i stručnim suradnicima u dječjem vrtiću Mali istraživač. Cilj istraživanja bio je otkriti poznavanje i stav ispitanika koje čine odgojitelji, odnosno stručni suradnici u dječjem vrtiću Mali istraživač, o elementima Reggio pedagogije te značaju i poznavanje Reggio koncepta u ustanovama ranog i predškolskog odgoja.
Analizom i evaluacijom odgovora ispitanika utvrđeno je da su ispitanici u velikoj mjeri upoznati s važnošću korištenja elemenata Reggio pedagogije u ranom i predškolskom odgoju i njihovim utjecajem na pozitivan razvoj kompetencija djeteta. Kao najvažnije elemente Reggio pedagogije u ranom i predškolskom odgoju ispitanici su izdvojili: stvaranje slike o djetetu kao kompetentnoj osobi,istraživanje, prostor i okruženje u ulozi trećeg odgojitelja i uloga korištenja prirodnog materijala, suradničke odnose unutar sustava i partnerstvo u učenju, proces dokumentiranja učenja i projektno učenje.
Nadalje, ovo istraživanje pokazalo je da se primjenom elemenata Reggio pedagogije u ranom i predškolskom odgoju razvijaju kompetencije djeteta kao što su razvoj samostalnosti, razvoj pozitivne slike o sebi, poticanje i razvoj kreativnosti djeteta te razvoj suradnje i partnerskih odnosa među djecom te između djece i odraslih. Prema rezultatima istraživanja primjena elemenata Reggio pedagogije u ranom i predškolskom odgoju u ustanovama ranog i predškolskog odgoja u Republici Hrvatskoj značajno bi se poboljšala kvaliteta ranog i predškolskog odgoja.
Sažetak (engleski) Social changes have given rise to the emergence of modern alternative forms of early and preschool education, which, unlike traditional forms, involve a process of two-way learning between the child and the educator. The most famous alternative forms of pedagogy are the pedagogical conception of Marie Montessori, Waldorf pedagogy, Agazzi pedagogy and Reggio pedagogy. One of the most modern and well-known models of alternative pedagogy is Reggio pedagogy through the application of which the child develops significant competency skills for further growth and development. The most famous elements of Reggio pedagogy in early and preschool education are creating a positive image of the child as a competent being, the role of space and environment as a third educator, cooperation between children, parents and educators through learning partnerships, deviating from the education curriculum approach and symbolic languages of the child.
In this research, the author analyzes the elements of Reggio pedagogy and their impact on child development in early and preschool education in kindergarten Mali istraživač who works on the concept and values of Reggio pedagogy. The research was conducted with a questionnaire (N = 40) on knowledge of the elements and values of Reggio pedagogy in early and preschool education, which was sent to educators and professional associates in the kindergarten Mali istraživač. The aim of the research was to discover the knowledge and attitude of the respondents made up of educators, ie professional associates in the kindergarten Mali istraživač, about the elements of Reggio pedagogy and the importance and knowledge of the Reggio concept in early and preschool education.
The analysis and evaluation of the respondents' answers showed that the respondents are largely familiar with the importance of using the elements of Reggio pedagogy in early and preschool education and their impact on the positive development of children's competencies. As the most important elements of Reggio pedagogy in early and preschool education, respondents singled out: creating an image of the child as a competent person, research, space and environment in the role of third educator and the role of using natural materials, collaborative relationships and learning partnerships. project learning.
Furthermore, this research showed that the application of elements of Reggio pedagogy in early and preschool education develops children's competencies such as development of independence, development of positive self-image, encouraging and developing children's creativity and development of cooperation and partnerships between children and children and adults. . According to the results of the research, the application of elements of Reggio pedagogy in early and preschool education in early and preschool education institutions in the Republic of Croatia would significantly improve the quality of early and preschool education.
Ključne riječi
pedagogija
Reggio koncept
dokumentiranje
prostor i okruženje
dijete
odgojitelj
partnersko učenje
projektno učenje
Ključne riječi (engleski)
pedagogy
Reggio concept
documentation
space and environment
child
educator
partner learning
project learning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:504994
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-21 07:27:52