Naslov Odgojitelj kao poticatelj dječjeg ovladavanja jezikom
Naslov (engleski) The educator as a motivator of children’s language acquisition
Autor Brigita Domazet
Mentor Jelena Vignjević (mentor)
Član povjerenstva Maša Rimac Jurinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Golik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Vignjević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-02-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti
Sažetak Dječji jezični razvoj složen je proces na koji djeluju različiti čimbenici, a moguć je
isključivo u ljudskom okružju koje se s djetetovim odrastanjem sve više usložnjuje – od
obiteljskog pa do školskog kruga. U uključivanju djeteta u bilo koji od krugova njegove ljudske
okoline govorna komunikacija iznimno je važna, a posebno u njegovu uključivanju u
predškolsku ustanovu. U ovom radu razmatrat će se dječji jezični razvoj, odnosno načini kojima
odgojitelji u predškolskoj ustanovi mogu potaknuti dječje ovladavanje jezikom te tako djetetu
olakšati integraciju i omogućiti skladan razvoj.
U poglavlju Jezični razvoj predstavit će se teorije o razvoju dječjeg jezika, kao i
klasifikacija razvojnih faza. Mnogi su se teoretičari bavili problematikom dječjega jezičnog
razvoja, uobličujući teorije vezane za ovo područje. Ta su promišljanja i danas važna za kreiranje
stručno-pedagoške prakse odgoja djece.
U trećem poglavlju Odgojitelj kao poticatelj dječjeg ovladavanja jezikom promišljat će
se o načinima na koje odgojitelji mogu poticati dječji jezični razvoj te o metodama koje
primjenjuju u stručno pedagoškoj praksi, a kako bi djeca predškolske dobi uspješno komunicirala
sa svojom okolinom te bila spremna za polazak u školu.
Kontekst dječjega jezičnog razvoja poglavlje je u kojem se razmatra prostorno i
materijalno okružje, kao i suradnja s roditeljima i stručno-razvojnom službom, u procesu
odgajanja djece u dječjem vrtiću. Suradnja s roditeljima je od iznimnog značenja jer samo
kvalitetna interakcija s roditeljima omogućuje odgojitelju uspješno djelovanje na razvoju
jezičnih vještina. Odgojitelji blisko surađuju sa stručnim suradnicima te zajednički djeluju za
dobrobit djeteta.
Sažetak (engleski) Children's linguistic development is a complex process influenced by various factors.
It is only possible in a human environment, which becomes more and more intricate as the child
grows up – from family to school. As the child is involved more and more in any one of the
circles of his human environment, verbal communication is extremely important, especially
during the integration in a preschool institution. This paper provides an analysis of children's
linguistic development, that is, of different ways in which preschool educators can promote
children’s acquisition of control of the language and thereby facilitate its integration and provide
a balanced development.
The chapter Linguistic development presents theories on the children’s linguistic development,
as well as the classification of the stages of human development. Many theorists studied the issue
of children’s linguistic development, forming theories in this field. These considerations are still
important today for shaping the professional and pedagogical work of child education.
The third chapter, The educator as a motivator of children’s language acquisition studies different
ways in which the educators can encourage children’s linguistic development, as well as the
methods they apply in their professional pedagogical work, so that preschool children could
successfully communicate with their environment and are prepared for school entry.
The context of children's language development is a chapter that addresses the spatial and
physical environment as well as collaboration with parents and professional development team
in the process of educating children in kindergarten. Collaboration with parents is extremely
important because only good interaction with parents enables educators to work successfully on
the development of language skills. The educators work closely with the education staff and they
work together for the well-being of the child.
Ključne riječi
jezični razvoj
govor
odgojitelj
predškolska ustanova
mediji
Ključne riječi (engleski)
linguistic development
speech
preschool educator
preschool
media
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:257417
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-21 11:05:36