Naslov Prilike za uporabu informacijsko-komunikacijske tehnologije u dodatnoj nastavi matematike
Naslov (engleski) Opportunities for the Use of Information and Communication Technology in Teaching Advanced Mathematics
Autor Marta Kovačević
Mentor Marija Juričić Devčić (mentor)
Član povjerenstva Goran Trupčević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Juričić Devčić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dubravka Glasnović-Gracin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2022-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Interdisciplinarne prirodne znanosti Metodike nastavnih predmeta prirodnih znanosti
Sažetak Nema dvojbe o tome da je danas informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) dio čovjekove svakodnevice te da je bez nje teško zamisliti suvremeni život. Sve se češće tehnologijom koriste i djeca, stoga je od velike važnosti omogućiti učenicima od najranije dobi prikladno obrazovanje koje će im omogućiti razvoj digitalne kompetencije. Matematika je jedno od područja u koje je lako uključiti IKT, a u dodatnoj nastavi mogućnosti učitelja još su veće jer ima priliku raditi s manjim brojem učenika. Danas postoji velik broj matematičkih aplikacija i programa, a u kombinaciji s alatima za izradu kvizova i drugim softverskim uslugama, dodatna nastava matematike u nižim razredima osnovne škole postaje kreativno okružje za učenike koji ju pohađaju. Oni će zahvaljujući tehnologiji biti visokomotivirani te će uz primjereno vodstvo učitelja imati priliku učiti pomoću raznovrsnih nastavnih metoda i sredstava. Daroviti ili samo vrlo zainteresirani, učenici IKT mogu upotrebljavati u svojem tempu i na način koji najbolje odgovara njihovim sposobnostima. Anketno istraživanje provedeno nad učiteljima razredne nastave u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji pokazuje da učitelji rado upotrebljavaju IKT u svojoj nastavi. Prilike za uporabu IKT u dodatnoj nastavi matematike još su dijelom neiskorištene. Matematički programi i aplikacije u većini slučajeva još se ne upotrebljavaju, no interes učitelja svakako postoji. Istraživanjem se, osim određivanja navika korištenja IKT u nastavi, nastojalo upoznati učitelje s nekim programima i alatima za matematiku, kao što je GeoGebra, te potaknuti ih na uključivanje različitih oblika IKT u nastavu, osobito u dodatnu nastavu matematike. Učitelji se susreću s preprekama kao što su nedostatak uređaja i stabilne internetske veze, a kod dijela učitelja problem je i nedovoljna educiranost za primjenu IKT u nastavi. Ipak, sve je više učitelja svjesno sve veće dostupnosti digitalnih sadržaja te ih učestalije i upotrebljavaju, a pojedini uspješno kreiraju i vlastite sadržaje.
Sažetak (engleski) There is no doubt that today information and communication technology (ICT) is part of everyday life and that it is difficult to imagine modern life without it. Children increasingly use technology as well, so it is very important to provide students with an appropriate education from an early age that will enable them to develop digital competence. Mathematics is one of the areas in which it is easy to include ICT, and in advanced classes the possibilities that teachers have are even greater because they have the opportunity to work with a smaller number of students. Today, there are many math applications and programs, and combined with quiz tools and other software services, advanced math classes in elementary school become a creative environment for students who attend it. They will be highly motivated by technology and, with appropriate teacher guidance, they will be able to learn by using a variety of teaching methods and tools. Gifted or just very interested, students can use ICT at their own pace and in a way that best suits their abilities. A survey conducted on primary school teachers in the City of Zagreb and Zagreb County shows that teachers are happy to use ICT in their teaching. Opportunities for the use of ICT in teaching advanced mathematics are still partly untapped. Math programs and applications are not yet used in most cases, but the teachers' interest teachers certainly exists. In addition to determining habits of the use of ICT in teaching, the research sought to introduce teachers to some programs and tools for mathematics, such as GeoGebra, and encourage them to include various forms of ICT in teaching, especially in advanced mathematics teaching. Teachers face obstacles such as the lack of devices and stable internet connections, and for some teachers the problem is insufficient education for the application of ICT in teaching. However, more and more teachers are aware of the increasing availability of digital content and they use it more often, and some are even successfully creating their own content.
Ključne riječi
informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT)
obrazovanje
matematika
dodatna nastava matematike
darovitost
Ključne riječi (engleski)
information and communication technology (ICT)
education
mathematics
advanced mathematics
giftedness
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:028375
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-22 08:29:57