Naslov Uloga jezičnih igara u nastavi hrvatskog jezika u djece mlađe školske dobi
Autor Ana Trninić
Mentor Katarina Aladrović Slovaček (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Učiteljski fakultet Zagreb
Datum i država obrane 2017-06-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Interdisciplinarne humanističke znanosti Metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti
Sažetak Nastavni predmet Hrvatski jezik najopsežniji je u osnovnoškolskom obrazovanju, a u djece mlađe školske dobi ima osobito važnu ulogu. Sva ostala područja i predmeti usko su povezani upravo sa znanjem ovog nastavnog predmeta. Kako bi učenici usvojili hrvatski jezik i bili spremni na svakodnevnu komunikaciju, potrebno je koristiti poseban pristup koji će poticati kreativnost, samostalnost, želju za istraživanjem i znanjem, bez straha od izražavanja. Takav način usvajanja hrvatskoga jezika vidimo u
... Više komunikacijsko-funkcionalnom pristupu. Didaktička igra, kao jedno od osnovnih obilježja ovog pristupa, odlično pokazuje kako nastava ne mora nužno biti predavačka i tradicionalna, već razigrana i svrhovita. Suvremeni pristup nastavi ističe igru kao jednu od osnovnih metoda u učenju i poučavanju jezičnih sadržaja. Za učenje jezičnih sadržaja posebno su važne jezične igre koje se mogu definirati kao prostor u kojem se i odrasli i djeca oslobađaju u vlastitom jeziku, u kojem doista uživaju u njemu intuitivno svladavajući pravila i stječući sposobnost postupiti u skladu s pravilima ili ih (svjesno) krše (Peti Stantić i Velički, 2009). U svrhu ovog rada provedeno je istraživanje u trećim i četvrtim razredima Osnovnih škola „Kalnik“ u Kalniku, „Vladimir Nazor“ u Križevcima i „Bukovac“ u Zagrebu. U istraživanju je sudjelovalo 93 učenika, a cilj istraživanja bio je ispitati koliko učenici vole Hrvatski jezik kao nastavni predmet, igraju li se na nastavi hrvatskoga jezika, koji predmeti su im najdraži, a koji najmrži, koje sadržaje i jezične djelatnosti vole, a koje ne, vole li učiti kroz igru te postoji li razlika s obzirom na spol, dob i mjesto školovanja. Učenici su na nastavi hrvatskoga jezika ponavljali jezične sadržaje putem jezičnih igra, a nakon toga ispunjavali upitnik. Rezultati pokazuju kako učenici vole Hrvatski jezik i vole učiti kroz igru, ali kroz igru na nastavi hrvatskoga jezika uče samo ponekad. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) Croatian language is the most extensive subject in elementary school education, and has an important role in younger school-age children. All other teaching fields and school subjects are connected with the knowledge of this school subject. In order to help students to acquire Croatian language and be ready for everyday communication, it is necessary to use the special approach that will stimulate creativity, autonomy, desire to explore and desire for knowledge, without fear of expression.
... Više This method of Croatian language acquisition is visible in communicative and functional approach. Didactic game, as one of the essential characteristics of this approach, is an excellent example of how teaching does not necessarily need to be frontal and traditional, but playful and meaningful. Contemporary approach to teaching highlights the game as one of the basic methods in learning and language content teaching. For language content teaching, especially important are the language games that can be defined as a space where both children and adults can be free in their own language, where they truly enjoy the language while intuitively mastering the rules and gaining the ability to act in accordance with the rules, or to (consciously) violate them. (Peti Stantić i Velički, 2009). For the purpose of this paper, a research was conducted in third and fourth grades of elementary schools Kalnik in Kalnik, Vladimir Nazor in Križevci, and Bukovac in Zagreb. 93 children participated in the research, and the goal was to examine how much the students love Croatian language as a school subject, whether they play games in Croatian language classes, what are their favourite and least favourite subjects, what language contents and activities they like, or do not like, whether they like learning through play, and whether there are gender, age or differences with regard to the school place. In Croatian classes, the students reviewed language contents through language games, and afterwards they filled in the questionnaire. The results show that the students love Croatian language and learning through play, however, they only sometimes learn through play in Croatian language classes. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
poučavanje hrvatskoga jezika
komunikacijsko-funkcionalni pristup
igra
jezične igre
Ključne riječi (engleski)
teaching of Croatian language
communicative and functional approach
game
language games
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:147:895915
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-17 08:50:14